tzimas_arthro.jpgΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΡΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΕΓΓΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ elvima.gif
Σε μια εποχή που ζητούμενο των πολιτών και ευθύνη των κυβερνήσεων, είναι η εξασφάλιση της ευημερίας, το βασικό εργαλείο για την επίτευξη της είναι η ανάπτυξη. Για όλους τους πολιτικούς και ιδιαίτερα για τις πολιτικές ηγεσίες, η Μακεδονία και η Θράκη συγκέντρωνε πάντοτε το φραστικό η συναισθηματικό ενδιαφέρον. Στην πράξη όμως, λίγοι ήταν εκείνοι που προσπάθησαν ουσιαστικά και ακόμα λιγότεροι εκείνοι που έδρασαν αποτελεσματικά, για την καλλιέργεια αναπτυξιακών προοπτικών με διάρκεια.
Ιδιαίτερα μετά το 1980 χάθηκαν ευκαιρίες οι οποίες, αξιοποιούμενες θα έδιναν μια αναπτυξιακή ώθηση και θα αντιμετώπιζαν τα όποια προβλήματα, όχι ευκαιριακά και πρόχειρα, αλλά στιβαρά και με προοπτική μόνιμης εξάλειψης. Ο πακτωλός χρημάτων που κλήθηκαν να διαχειριστούν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, απαξιώθηκε σε μεγάλο βαθμό, από την προβληματική διαχείρισή του. Κοινοτικοί πόροι, όποτε απορροφήθηκαν εγκαίρως και δεν απωλέσθησαν προς όφελος άλλων πιο μεθοδικών στη διαχείρισή τους κρατών, αλλά και εθνικοί πόροι, δαπανήθηκαν στις πλείστες των περιπτώσεων ανισομερώς, οξύνοντας ανισότητες αντί να τις αμβλύνουν.
Σε ό, τι αφορά δε τη Βόρεια Ελλάδα, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικό σχέδιο με πραγματικά οραματικούς στόχους, τα χρήματα που δαπανήθηκαν κατά περίπτωση, είτε ήταν ελλιπή, είτε δαπανήθηκαν με τρόπο αποσπασματικό, χωρίς να αποδώσουν τα προσδοκώμενα οφέλη.
Έτσι, δεν κατέστη δυνατόν να λυθούν βασικά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, αλλά ούτε και να αξιοποιηθούν συγκριτικά πλεονεκτήματα, που θα έδιναν σε ολόκληρη τη Βόρειο Ελλάδα, έναν στρατηγικό ρόλο μεταφραζόμενο σε υπεραξία διαχεόμενη στην κοινωνία, με αύξηση του οικονομικού αντικειμένου, με προστασία και αύξηση της απασχόλησης, με συγκράτηση του πληθυσμού στην περιφέρεια, με βελτίωση της ποιότητας ζωής.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αναποτελεσματικής διαχείρισης των κονδυλίων που ήταν διαθέσιμα κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, αποτελεί η σημερινή έλλειψη έργων υποδομής για τη διαχείριση των απορριμμάτων και η απουσία μονάδων βιολογικού καθαρισμού με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται ποτάμια, λίμνες και θαλάσσιες περιοχές, ή να απειλούμαστε με πρόστιμα επειδή αφήσαμε τον χρόνο να κυλά άσκοπα σε βάρος του περιβάλλοντος που ζούμε. Ακόμα και σήμερα, χωρίς ίχνος αιδούς, αναπτύσσουν φραστικές οικολογικές ευαισθησίες όλοι εκείνοι που άφησαν ευρωπαϊκά και εθνικά χρήματα χωρίς αξιοποίηση, αναδεικνύοντας τις συνέπειες της αναβλητικότητας και της ατολμίας σε όλο τους το δυσάρεστο μεγαλείο.
Άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί το γεγονός, πως μετά από τρία Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, έπρεπε να έρθει η σημερινή κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή και της Νέας Δημοκρατίας, για επιταχύνει ή να υλοποιήσει εξ` αρχής, έργα που είναι απαραίτητα για την εδραίωση ενός πραγματικά ηγετικού ρόλου της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, στο σύνολο της Ν.Α. Ευρώπης.
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το τοπίο άλλαξε με τη νέα διακυβέρνηση.
Έργα που παρέμεναν στα συρτάρια και νέα έργα που είχαν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες έχουν ήδη δρομολογηθεί. Η Μακεδονία και η Θράκη έχουν μετατραπεί σε ένα μεγάλο ενιαίο πεδίο εκτέλεσης μικρών και μεγάλων έργων, που συνδυαζόμενα στην εξυπηρέτηση ευρύτερων αναπτυξιακών στόχων, πολλαπλασιάζουν τα αναμενόμενα από κάθε έργο ξεχωριστά οφέλη.
• Το μετρό της Θεσσαλονίκης που αποτελούσε όραμα των Θεσσαλονικιών είναι πλέον σε φάση εκτέλεσης γιατί η σημερινή κυβέρνηση ασχολήθηκε σοβαρά με την προοπτική του. Ένα έργο που έπρεπε να ξεκινήσει πριν από 20 χρόνια, επιτέλους εκτελείται.
• Η ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού και η κατασκευή των καθέτων προς αυτήν αξόνων, δίνει μια νέα αναπτυξιακή διάσταση στη Βόρεια Ελλάδα. Ας μην ξεχνάμε, πως η Εγνατία Οδός, βάσει των εξαγγελιών των προηγούμενων κυβερνήσεων, επρόκειτο να ολοκληρωθεί το έτος 2000.
• Η ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης το καθιστά ένα από τα δυναμικότερα λιμάνια της Μεσογείου και του προσδίδει τεράστια στρατηγική σημασία για τη χώρα μας, αφού τα μεγέθη του εγχειρήματος που ξεκινά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με την είσοδο του στρατηγικού επενδυτή, υπερβαίνουν και τις πιο αισιόδοξες προσδοκίες.
• Η επέκταση του αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο Μακεδονία καθιστά τη Βόρειο Ελλάδα ισχυρότερο πόλο έλξης προσώπων και αγαθών.
• Η εντατικοποίηση των ρυθμών δημιουργίας της Ζώνης Καινοτομίας της Θεσσαλονίκης, ενός οράματος του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή εξασφαλίζει προϋποθέσεις σημαντικής παρέμβασης της περιοχής μας στην Καινοτομία, στην Έρευνα και στις Νέες Τεχνολογίες, προσφέροντας στο σύνολο της Βόρειας Ελλάδας, ένα ουσιαστικό αναπτυξιακό μοντέλο δράσης και ανταποδοτικότητας μακράς πνοής.
Αποδεικτικά του δημιουργικού παρόντος, της διαρκούς βελτίωσης της ποιότητας ζωής και των σταθερών αναπτυξιακών προοπτικών της Βόρειας Ελλάδας, δεν είναι μόνο τα μεγάλα έργα που ενδεικτικά ανέφερα.
Ένα πλήθος σημαντικών ή ακόμα και μεγαλεπήβολων έργων εκτελείται και στους υπόλοιπους νομούς της Μακεδονίας και Θράκης.
• Η κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, εξασφαλίζει για τη Βόρεια Ελλάδα κομβικό ρόλο στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.
• Η κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου που διασχίζει ολόκληρη τη Θράκη και τη Μακεδονία, ενισχύει ακόμα περισσότερο το ρόλο αυτό, ενώ συνδυαστικά, τα δύο έργα προσδίδουν τεράστια γεωπολιτική σημασία στη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας τη διεθνή θέση της χώρας μας.
• Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια κατασκευάζονται σε όλους τους νομούς.
• Η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Εγνατίας οδού στην Καστοριά και σύνταξη μελέτης κάθετου άξονα Δράμας- Εγνατίας Οδού καθώς επίσης και του καθέτου άξονα Κιλκίς – Θεσσαλονίκης και Σερρών – Θεσσαλονίκης, δεν ευνοούν μόνο τις εσωτερικές μετακινήσεις αίροντας κατά τρόπο οριστικό το αίσθημα απομόνωσης των κατοίκων κάποιον περιοχών, αλλά ενισχύουν και την επικοινωνία μιας «μητροπολιτικού χαρακτήρα» Βορείου Ελλάδος, με το σύνολο της Ν.Α. Ευρώπης.
• Η κατασκευή κτιριακών συγκροτημάτων ΤΕΙ στα Γρεβενά την Καστοριά, στο Κιλκίς, επιβεβαιώνουν την επένδυση στη Γνώση που διέπει σε σημαντικό βαθμό την πολιτική μας, αλλά και το αναπτυξιακό μοντέλο που έχουμε ξεκινήσει να εφαρμόζουμε στη Βόρεια Ελλάδα.
• Εκτελούνται και στις τρεις Περιφέρειες, Δυτική Μακεδονία, Κεντρική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, έργα που έχουν σχέση με τον ορεινό τουρισμό και την ενίσχυση της αναπτυξιακής προοπτικής περιοχών που μέχρι πρότινος θεωρούνταν απλώς μειονεκτικές ή μερικώς και βραδέως αναπτυσσόμενες.
• Η κατασκευή του νέου Νοσοκομείου Καβάλας που ολοκληρώνεται και η έναρξη της κατασκευής δύο νέων νοσοκομείων στη Μίκρα της Θεσσαλονίκης (παιδολογικό και ογκολογικό), αναδεικνύουν το κοινωνικό πρόσωπο μιας ανάπτυξης, που μπορεί να αντανακλάται και στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών υγείας.
• Νέα καταστήματα κράτησης στα Γρεβενά, στη Δράμα και στην Ορεστιάδα, αναδεικνύουν την επένδυση στην Ασφάλεια, αλλά και το στόχο του σωφρονισμού, αντί της αποκτήνωσης σε άθλιες συνθήκες κράτησης.
Για τους πλέον δύσπιστους θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ένα ακόμα μεγαλύτερο πλήθος έργων που είχαν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες, συναντώντας μόνο εξαγγελίες και όχι αποτέλεσμα από τις Κυβερνήσεις του χθες.
Όταν όμως η πολιτική χάνει την αποτελεσματικότητά της, χάνει μαζί και την αξιοπιστία της.
Η συνέπεια της Κυβέρνησης της Ν.Δ. και του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, όχι μόνο φέρνουν ορατά και αισθητά αποτελέσματα, εκεί που δεν υπήρχαν ούτε καν αξιοσέβαστες προσπάθειες, αλλά ταυτόχρονα, αποκαθιστά την αξιοπιστία της πολιτικής.
Αποδεικνύεται με τις πράξεις, η πραγματική πεποίθηση της νέας διακυβέρνησης, πως τα αιτήματα των πολιτών και οι ανάγκες τους δεν είναι σημαίες ευκαιρίας αλλά πρέπει να αποτελούν το μεγάλο στοίχημα των πολιτικών και της πολιτικής δράσης.
Ο λαός δεν έχει ανάγκη μόνο από ιδέες αλλά και από έργα που θα του βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του. Και ένας λαός με ποιότητα ζωής κρίνει καλύτερα.
Πολλές φορές η υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, αντί να καταπολεμάται, χρησιμοποιείται με λογικές γενικεύσεων και ισοπέδωσης, ως φύλο συκής που καλύπτει τη γύμνια των πολιτικών. Μια τέτοια πολιτική και φιλοσοφία όμως, είναι ξένη για τη Νέα Δημοκρατία. Η πολιτική που εφαρμόζουμε δεν αφορά τους λίγους, μα όλους τους Έλληνες Πολίτες.
Ο ελληνικός λαός, ωριμότερος από ποτέ, δεν έχει μόνο μάτια και αυτιά. Έχει κρίση. Για να συνδυάζει όσα ακούει, με όσα βλέπει. Και μνήμη: Για να τα συγκρίνει, με όσα άκουγε και όσα έβλεπε στο παρελθόν.
Η Βόρεια Ελλάδα και οι πολίτες της δεν έχουν ανάγκη από κροκοδείλια δάκρυα και από συναισθηματικές φορτίσεις, αλλά από έργο. Και αυτό το έργο που στερήθηκαν τόσα χρόνια η Μακεδονία, η Θράκη και οι πολίτες τους, το βρίσκουν από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Διαβάστε επίσης: