serreslife

Ως αντιαναπτυξιακό χαρακτηρίζουν τον νέο φορολογικό νόμο διακεκριμένοι οικονομολόγοι που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις διατάξεις που προβλέπονται στο εξής. Οι κλίμακες αλλάζουν, το αφορολόγητο ανήκει στο παρελθόν, η συλλογή αποδείξεων για μισθωτούς και συνταξιούχους καθίσταται υποχρεωτική, ενώ την ίδια στιγμή με πράξη νομοθετικού περιεχομένου εξαιρούνται τα σκάφη (!) από τα τεκμήρια πολυτελούς διαβίωσης. Μάλιστα, τις τελευταίες ημέρες δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που στοιχηματίζουν στην αποτυχία της Κυβέρνησης για το στόχο που έθεσε, τη συλλογή 2,3 δις. ευρώ στα ταμεία του Κράτους. Αντιθέτως, επισημαίνουν ότι ένας εξορθολογισμός στο όλο σύστημα συλλογής φόρων και κυρίως στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής θα μπορούσε να αποτελέσει πολύτιμο «εργαλείο» στο οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης.

Ο νέος φορολογικός νόμος

Μεγάλες αλλαγές φέρνει για το σύνολο σχεδόν των Ελλήνων φορολογουμένων φέρνει ο νέος φορολογικός νόμος που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή. Ο πήχυς των στόχων έχει μπει ψηλά από την Κυβέρνηση, καθώς το οικονομικό επιτελείο φιλοδοξεί να εισπράξει πρόσθετα δημόσια έσοδα 2,3 δισ. ευρώ.
Κλίμακες φορολογίας εισοδήματος, αφορολόγητο, φοροαπαλλαγές και αποδείξεις αναδιαμορφώνονται, με τις επιβαρύνσεις να υπερτερούν κατά κράτος, έναντι των ελαφρύνσεων. Στα αξιοσημείωτα καταγράφεται η ουσιαστική επιβάρυνση για τους γονείς έναντι των άτεκνων.

Οι συντελεστές

Οι συντελεστές φορολόγησης για μισθωτούς και συνταξιούχους περιορίζονται από οκτώ σε τρεις, και ειδικότερα:
- Συντελεστής 22% για εισοδήματα έως 25.000 ευρώ.
- 32% για τα επόμενα 17.000  ευρώ (κλιμάκιο εισοδήματος από 25.001 έως 42.000 ευρώ).
- 42%  για εισοδήματα άνω των 42.000 ευρώ.
Ολοι οι μισθωτοί και συνταξιούχοι με εισόδημα έως 21.000 ευρώ δικαιούνται σταθερή έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ. Για υψηλότερα εισοδηματικά κλιμάκια, η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος και μηδενίζεται για εισοδήματα άνω των 42.000 ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όσοι έχουν εισόδημα που υπερβαίνει τα 42.000 ευρώ χάνουν εντελώς το αφορολόγητο, αλλά από την άλλη για όσους έχουν εισόδημα έως 21.000 ευρώ το αφορολόγητο πρακτικά διευρύνεται από τα 5.000 ευρώ σήμερα στα 9.500 ευρώ.

Οι αλλαγές

Σε δηλώσεις του, ο οικονομολόγος Αλέξανδρος Χρυσάφης τόνισε ότι με το νέο φορολογικό, δημιουργούνται ιδιαίτερες δυσκολίες τόσο στους μισθωτους, όσο και στους ελεύθερους επαγγελματίες. Μάλιστα, αυτό συμβαίνει από το πρώτο ευρώ, αφού το αφορολόγητο καταργείται.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στις εκπτώσεις από δαπάνες για τόκους στεγαστικών δανείων, ασφάλιστρα, ενοίκιο κύριας κατοικίας ή παιδιών που σπουδάζουν και δίδακτρα φροντιστηρίων που πλέον καταργούνται.
Όσον αφορά στη συγκέντρωση αποδείξεων, αυτή πλέον καθίσταται υποχρεωτική για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, καθώς η ποινή φόρου σε περίπτωση που δεν καλύψουν το 25% του εισοδήματός τους, από 10% γίνεται 22%.

Η αγορά

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σερρών Άγγελος Κεχαγιάς αναφέρθηκε στις επιβαρύνσεις που υφίστανται οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αφ' ενός με την αύξηση του τέλους επιτηδεύματος, αφ' ετέρου δε, με τις κλίμακες να διαμορφώνονται προς το αυστηρότερο.
Τέλος, ο σύμβουλος επιχειρήσεων Παναγιώτης Ψαριανός χαρακτήρισε αντιαναπτυξιακό το νέο φορολογικό νόμο, επισημαίνοντας ότι οι όποιες ενισχύσεις μέσω ευρωπαϊκών – κυρίως – προγραμμάτων δεν μπορούν στην πραγματικότητα να δώσουν ώθηση στην πραγματική οικονομία.

Προγράμματα ενίσχυσης

Στον αντίποδα, πρόγραμμα ύψους 456 εκατ. ευρώ με κονδύλια του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση μικρομεσαίων επιχειρήσεων στους κλάδους της μεταποίησης, του τουρισμού, του εμπορίου και των υπηρεσιών, ανακοίνωσαν στις 14 Ιανουαρίου οι γενικοί γραμματείς Επενδύσεων, Βιομηχανίας και Τουρισμού Γ. Γιαννούσης, Σπ. Ευσταθόπουλος και Γ.Πυργιώτης.
Οι γενικοί γραμματείς τόνισαν ότι στόχος του προγράμματος είναι η ενίσχυση υφιστάμενων και η ίδρυση νέων 10.000 επιχειρήσεων καθώς και η δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας.
Τα ποσοστά ενίσχυσης κυμαίνονται από 40% έως 60% επί του ύψους των επενδυτικών σχεδίων, ανάλογα με την περιφέρεια. Ο οδηγός του προγράμματος θα βρίσκεται από σήμερα 14 Ιανουαρίου στο διαδίκτυο και το εύρος των επενδυτικών σχεδίων ανά κλάδο κυμαίνεται για τη μεταποίηση από 30.000 έως 300.000 ευρώ, για τον τουρισμό από 20.000 έως 200.000 ευρώ και για το εμπόριο- υπηρεσίες από 20.000 έως 100.000 ευρώ.
Οι προθεσμίες υποβολής προτάσεων είναι από τις 25 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 25 Απριλίου του 2013 και τα σχέδια θα στέλνονται μόνο ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα www.ependyseis.gr .
Οι δαπάνες που μπορούν να χρηματοδοτηθούν είναι ο εξοπλισμός, οι κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός για την προστασία του περιβάλλοντος και οι άυλες δαπάνες.
Από το πρόγραμμα εξαιρούνται οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου, για τον οποίο ετοιμάζεται ειδικό πρόγραμμα, η πρώτη μεταποίηση γεωργικών προϊόντων και η εστίαση, η οποία θα συμπεριληφθεί στο ειδικό πρόγραμμα του λιανικού εμπορίου.

Διαβάστε επίσης:


swa

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας 209 επισκέπτες