Με τις προθεσμίες να "τρέχουν" - Τι πρέπει να προσέξουν οι υπόχρεοι elvima.gif
forologikes_diloseis.jpgΤο ετήσιο "ραντε-
βού" με την εφορία για 3,5 εκατ. μισθωτούς και συνταξιούχους έφτασε. Μέχρι τις 2 Ιουνίου θα πρέπει να υποβάλλουν τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ. Κερδισμένοι θα βγουν όσοι κατάφεραν να μαζέψουν τις περισσότερες αποδείξεις που εκπίπτουν, καθώς και διάφορα δικαιολογητικά που μειώνουν την τελική επιβάρυνση. Ωστόσο, οι φορολογούμενοι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη συμπλήρωση της δήλωσης προκειμένου να αποφύγουν άσκοπες επισκέψεις στις εφορίες για να διορθώσουν διάφορα λάθη τους.
Ειδικότερα, θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1. Υπόχρεοι σε φορολογική δήλωση είναι όσοι έχουν ετήσιο πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα πάνω από 3.000 ευρώ. Επίσης, όσοι απέκτησαν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες μέχρι 6.000 ευρώ δεν έχουν υποχρέωση να υποβάλουν δήλωση.
2. Ο υπόχρεος σε δήλωση εφόσον είναι παντρεμένος πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρώσει και τα στοιχεία της συζύγου, ανεξαρτήτως αν αυτή έχει εισοδήματα ή περιουσία.
3. Οσοι έχουν ακίνητα, ακόμα και αν είναι ανήλικα παιδιά, πρέπει να έχουν δικό τους ΑΦΜ.
4. Αν είστε έγγαμος, μην ξεχάσετε να συμπληρώσετε ένα «Χ» πάνω στην ένδειξη έγγαμος. Χωρισμένοι, ανύπαντροι, χήροι δεν σημειώνουν την ένδειξη αυτή.
5. Οι διαζευγμένοι υποβάλλουν ξεχωριστές δηλώσεις, όπως και σε περίπτωση διάστασης.
Οσοι φορολογούμενοι γνωρίζουν ότι θα έχουν επιστροφή φόρου, τους συμφέρει να υποβάλλουν την δήλωση μέσω Διαδικτύου. Η δήλωση θα εκκαθαρισθεί άμεσα και σε 15 ημέρες ο φορολογούμενος θα μπορεί να εισπράξει την επιστροφή φόρου. Αντίθετα όσοι κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρους, τους συμφέρει ο παραδοσιακός τροπος υποβολής καθώς οι δηλώσεις αυτές εκκαθαρίζονται τελευταίες
Σημειώνεται ότι όσοι υπολογίζουν επιστροφή φόρου άνω των 1.500 ευρώ θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η δήλωσή τους θα επανελεγχθεί από την εφορία. Αυτό σημαίνει ότι η επιταγή της εφορίας θα καθυστερήσει.
Ανεξάρτητα από το εάν έχουν φορολογητέο ή όχι εισόδημα υποχρεούνται να υποβάλλουν δήλωση και:
α) Οι φορολογούμενοι που αγοράζουν αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, σκάφη αναψυχής, αεροσκάφη.
β) Οποιος κατοικεί σε οικοδομή μεγαλύτερη από 200 τ. μ. ή διαθέτει μια ή περισσότερες δευτερεύουσες κατοικίες με συνολική επιφάνεια πάνω από 150 τ. μ.
γ) Οσοι αγόρασαν ακίνητο ή κτίζουν οικοδομή.
δ) Οσοι απέκτησαν εισόδημα από ενοίκια πάνω από 600 ευρώ.
Εκτός από το έντυπο Ε1 οι φορολογούμενοι ανάλογα με τις δραστηριότητές τους ή την περιουσιακή τους κατάσταση υποχρεούνται στην υποβολή και άλλων εντύπων τα οποία συνυποβάλλονται με το βασικό έντυπο της δήλωσης.
Συγκεκριμένα, οι φορολογούμενοι που αποκτούν εισοδήματα από ενοίκια ή ελεύθερο επάγγελμα ή άσκηση ατομικής επιχείρησης ή το 2008 μεταβλήθηκε η περιουσιακή τους κατάσταση υποχρεούνται να συνυποβάλλουν τα εξής έντυπα:
- Το έντυπο Ε2 με αναλυτική κατάσταση για τα μισθώματα ακινήτων. Υποβάλλεται για είσπραξη ενοικίων από ακίνητα, ημιτελή ακίνητα, απόκτηση ή μεταβίβαση ακινήτων μέσα στο 2008.
- Το έντυπο Ε3 που συμπληρώνουν και υποβάλλουν όσοι αποκτούν εισοδήματα και από ελευθέρια επαγγέλματα ή άσκηση εμπορικής δραστηριότητας. Στο έντυπο αυτό αλλαγές έχουν επέλθει μόνο στους πίνακες ΙΕ και ΙΣΤ που αφορούν τα πληροφοριακά στοιχεία των εκμεταλλευτών αυτοκινήτων Δ. Χ. και ειδικών περιπτώσεων.
- Το έντυπο Ε9 (δήλωση στοιχείων ακινήτων) θα υποβληθεί από όσους φορολογουμένους:
α) απέκτησαν μέσα στο έτος 2008 εμπράγματα δικαιώματα πλήρους κυριότητας ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε ακίνητα
β) είχαν την 1η-1-2009 οποιαδήποτε μεταβολή στην ακίνητη περιουσία η οποία είχε δηλωθεί στο έντυπο Ε9 τα προηγούμενα χρόνια
γ) είχαν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία που είχε απεικονισθεί στα Ε9 των ετών 2005 - 2008.

Διαβάστε επίσης:


swa

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας 359 επισκέπτες