siriza-enduro.jpgΤο κόστος του ΕΝΤΟΥΡΟ και τα έργα υποδομής paratiritis
«Δήμος, Νομαρχία και Δασική Υπηρεσία λειτούργησαν σαν υπηρετικοί μηχανισμοί των επιδιώξεων μιας μικρής ομάδας ιδιωτών» O ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σερρών ζητά από το Νομάρχη Σερρών: Να προβεί άμεσα με τη συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών σε δημόσιο απολογισμό για τις βλάβες που προκλήθηκαν στο προστατευόμενο –υποτίθεται- οικοσύστημα και σε σχεδιασμό των αναγκαίων μέτρων για την αποκατάστασή του.
Αυτονόητο ασφαλώς είναι το ότι δεν πρέπει ποτέ ξανά να γίνουν αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Λαϊλιά.
Να ανακοινώσει τον οικονομικό απολογισμό της διοργάνωσης όσον αφορά τις σχετικές δαπάνες της Ν.Α. αλλά και τις 100.000 € που ανακοίνωσε ότι χορηγεί το ΥΜΑΘ.

Να αντικαταστήσει αμέσως τον Πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης Λαϊλιά, στη σύνθεση και λειτουργία του οποίου θα επανέλθουμε.  
Δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση πρόεδρος ενός λεγόμενου φορέα διαχείρισης δημόσιου δάσους –που στην περίπτωσή μας πρόκειται για μετοχική εταιρεία με πλειοψηφία μετοχών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης-   να τοποθετείται ένας ιδιώτης επιχειρηματίας οι δραστηριότητες του οποίου εμπλέκονται άμεσα με ζητήματα προστασίας-διαχείρισης του Λαϊλιά, ασκώντας αρνητικότατη, όπως αποδείχτηκε και στην πράξη, επιρροή στο δασικό οικοσύστημα.  
Στη θέση αυτή πρέπει να βρίσκεται πολιτικό πρόσωπο ως εκπρόσωπος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σερρών με πρώτη προτεραιότητα το ζήτημα  της κήρυξης του Λαϊλιά  ως «περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους». 
(Αλήθεια, πού βρίσκεται το ζήτημα αυτό;  Ποιες ενέργειες έκανε η Ν.Α. Σερρών και ο Φορέας Διαχείρισης για την προώθησή του;) .

Σε ανακοίνωση του τονίζει:

«Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά πως δεν είμαστε αντίθετοι με το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θεωρούμε ωστόσο ότι οι διοργανώσεις  τέτοιων αγώνων σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θέτουν σε διακινδύνευση ένα οικοσύστημα ανυπολόγιστης αξίας –περιβαλλοντικής και οικονομικής- όπως αυτό του Λαϊλιά και συνεπώς δεν πρέπει να υπάρξουν στο μέλλον ποτέ διαδρομές μέσα σε αυτόν.

Η αυλαία του διεθνούς εξαήμερου ΕΝΤΟΥΡΟ (ΙSDE 2008) έπεσε προκλητικότατα μέσα σε μια ιδιωτική τελετή λήξης με εισιτήριο εισόδου 10 €, αποκαλύπτοντας πέρα από κάθε αμφιβολία ότι το όλο γεγονός δεν αφορούσε  την προβολή του τόπου και την οικονομική αναθέρμανση της αγοράς   παρά ήταν μια υπόθεση ιδιωτικού κέρδους για λίγους και ζημιών σε δημόσια αγαθά για τους πολλούς.

Η πολυαναμενόμενη και πολυδιαφημιζόμενη αγοραστική έκρηξη που θα τόνωνε την τοπική αγορά δε συνέβη. Τα λόγια των διοργανωτών αλλά και –δυστυχώς- των πολιτικών προσώπων και υπηρεσιακών παραγόντων (Νομάρχης-Δήμαρχος-Δ/ντής Δασών-Δασάρχης), οι οποίοι τόσους μήνες λειτουργούσαν σαν φερέφωνα των πρώτων,  περί πακτωλού χρημάτων που θα έρεε στην αγορά αποδείχτηκαν κούφια.  Το μόνο που συνέβη ήταν η πληρότητα των ξενοδοχείων της περιοχής για λίγες μέρες. 
Η περίφημη « σερραϊκή Ολυμπιάδα» -φράση που κατά κόρον χρησιμοποιήθηκε από το Νομάρχη και το Δήμαρχο Σερρών- πλην των διοργανωτών και των τοπικών πολιτικών παρατρεχάμενων ελάχιστους απασχόλησε ανά το πανελλήνιον. 

Και βεβαίως δεν είναι αυτό το σπουδαιότερο. Γιατί ο Λαϊλιάς υποβαθμίστηκε περιβαλλοντικά από τη διεξαγωγή των αγώνων.

Η ηχορύπανση, η ρύπανση του εδάφους με υπολείμματα από την τριβή των ελαστικών, η ενόχληση και καταστροφή πανίδας (απομάκρυνση ειδών), η διάβρωση και κονιορτοποίηση –κυριολεκτικά- του εδάφους κατά μήκος των διαδρομών,  ο κίνδυνος να προκληθεί πυρκαγιά κατά τη διάρκεια των αγώνων –ευτυχώς δε συνέβη- συνθέτουν ένα αρνητικό και δυσοίωνο «αναπτυξιακό» πλαίσιο για την τύχη του Λαϊλιά. Αυτό που μερικοί αποκαλούν «συγκριτικό πλεονέκτημα»! 
Παράλληλα έχουν εκφραστεί και έντονες διαμαρτυρίες αγροτών της περιοχής για τη μεγάλη φθορά που υπέστησαν αγροτικοί δρόμοι της περιοχής από τη διέλευση των μοτοσικλετών.

Πανό των αποστολών,   καρφωμένες στα δέντρα πινακίδες και  πλαστικές ταινίες – δείκτες των διαδρομών, που   εξακολουθούσαν να παραμένουν δύο βδομάδες μετά τη λήξη των αγώνων βρομίζοντας το δάσος, μαζεύτηκαν μόνο μετά από δημόσια διαμαρτυρία συμπολιτών μας,  δείχνουν το βαθμό ευαισθησίας τόσο των διοργανωτών όσο –και κυρίως- της δασικής υπηρεσίας. 
Όλα αυτά ποσώς απασχόλησαν από όσο γνωρίζουμε το Φορέα Διαχείρισης Λαϊλιά, επιφορτισμένο –υποτίθεται- με την προστασία της περιοχής NATURA 2000. Εκτός και αν έχουν στείλει τα παράπονα στο Δανό περιβαλλοντολόγο Paul Erik Sorensen, εκπρόσωπο της Διεθνούς Ομοσπονδίας μοτοσικλέτας, ο οποίος «επόπτευε την τήρηση» των όρων που οι ίδιοι διοργανωτές κατασκεύασαν και «διαβεβαίωσαν» τη δασική υπηρεσία πως θα τηρήσουν!   Και η δασική υπηρεσία  επαναπαύτηκε!!

Ένα είναι το συμπέρασμα από όσα συνέβησαν:

Οι αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν αποτελούν ήπια δραστηριότητα αλλά, απεναντίας, είναι μια έντονα πιεστική και επιθετική κατά του δασικού οικοσυστήματος πράξη.

Στην υπόθεση αυτή ωστόσο το χειρότερο είναι ότι διατέθηκε άφθονο δημόσιο χρήμα για να υπηρετηθεί μια δραστηριότητα ιδιωτικού χαρακτήρα.

Δήμος, Νομαρχία και Δασική Υπηρεσία λειτούργησαν σαν υπηρετικοί μηχανισμοί των επιδιώξεων μιας μικρής ομάδας ιδιωτών. Πολλά από τα περίφημα «έργα υποδομής» της νομαρχίας δεν μπορούν να δικαιολογηθούν σε καμιά περίπτωση (π.χ. επένδυση με περίτεχνα πλακάκια του τοιχίου προστασίας του οδοστρώματος από τις κατολισθήσεις λίγο πριν τη Χρυσοπηγή και η ακατανόητη επίστρωση με σταμπωτό τσιμεντόστρωμα –του στιλ πεζόδρομος στο κέντρο της πόλης- δασικού δρόμου στο Μπαλτά Τσαϊρ, που ήδη έχει αρχίσει να διαβρώνεται  από τις πρώτες βροχές και με τις παγωνιές του χειμώνα θα θρυμματιστεί, αφού απλώς ρίχτηκε τσιμέντο πάνω στο δασικό χωματόδρομο). 
Άλλωστε με ποιο κριτήριο έγινε η αξιολόγηση και ποιοι αποφάσισαν, ότι σε περίοδο ασφυκτικής λιτότητας για όλους τους πολίτες, ήταν έργα πρώτης προτεραιότητας για το νομό και συνεπώς έπρεπε να ξοδευτούν εκατομμύρια!!!!!!!! ευρώ  , σε έργα υποδομής για την διοργάνωση του ISDE; Ας μας πουν οι υπεύθυνοι εκλεγμένοι, Δήμαρχος και Νομάρχης πόσα ακριβώς ξοδεύτηκαν και πόσα εισπράξαμε; Τι θα αποφέρουν στο μέλλον τα έργα υποδομής;

Εκεί που χρόνια τώρα ακούμε τους νομαρχιακούς άρχοντες να παραπονιούνται για έλλειψη χρημάτων, τους είδαμε ξαφνικά να πετούν λεφτά στον αέρα λες και ήταν δικά τους. Και όλα αυτά για κάτι που δεν αφορούσε το δημόσιο συμφέρον και ούτε κατέθεσε κάποιον οβολό στον κουμπαρά της πόλης και του τόπου.  
Εξάλλου όσοι ήρθαν για τους αγώνες έτσι κι αλλιώς θα έρχονταν, ακόμη και στην περίπτωση που δε θα υπήρχαν διαδρομές μέσα από το Λαϊλιά». 

Διαβάστε επίσης: