egnatia_odosΓ. Μαγκριώτης: Θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο.
Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ, ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  Γιάννης Μαγκριώτης, μίλησε χθες στο «1ο Φόρουμ Ελληνοβουλγαρικής διασυνοριακής συνεργασίας», το οποίο διοργανώνει η Κοινοβουλευτική Ομάδα Φιλίας Ελλάδας-Βουλγαρίας, της Βουλής των Ελλήνων, με τη συνεργασία της αντίστοιχης ομάδας του Βουλγαρικού κοινοβουλίου.
Στην ομιλία του ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές υποδομές οι οποίες ενισχύουν την διασυνοριακή συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.

«Θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο»
Σχετικά με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας» ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο περίπου», και τόνισε χαρακτηριστικά πως «Είναι έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο». Όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης «μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ».
Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Οι αναπτυξιακές υποδομές που έχουν κατασκευαστεί, αυτές που κατασκευάζονται και αυτές που προγραμματίζονται, εντάσσονται στην στρατηγική των δικτύων καθώς, μέσω των οδικών αξόνων, συνδέουν τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις παραγωγικές μονάδες των αναπτυξιακών πόλων της Βορείου Ελλάδας με αντίστοιχους πόλους, στη Βουλγαρία, την Ευρώπη και την Ασία.
Οι υποδομές αυτές, βελτιώνουν την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια της οικονομίας. Βοηθούν στην ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση των ανθρώπων.
Περιορίζουν το κόστος και το χρόνο μεταφοράς των αγαθών. Βοηθούν στην διατήρηση και την επανάκτηση περιβάλλοντος. Ενισχύουν την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή και σύγκλιση. Χτίζουν δημιουργικές γέφυρες συνεργασίας μεταξύ των λαών.
Ραχοκοκαλιά αυτών των υποδομών είναι η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονές της που συγκροτούν την Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης.

Εγνατία Οδός
Το μεγαλύτερο δημόσιο
έργο στην Ελλάδα


Η Εγνατία Οδός αποτελεί σήμερα το σημαντικότερο έργο αναπτυξιακής υποδομής και συγχρόνως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα. Αποτελεί επίσης ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε χρονικό διάστημα  14 ετών, κατασκευάστηκαν και αποδόθηκαν στην κυκλοφορία τα 670χλμ. του αυτοκινητόδρομου και 200χλμ. καθέτων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών στη Βόρειο Ελλάδα και στα ΝΑ Ευρώπη.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου καταδεικνύουν τη μοναδικότητα της Εγνατίας Οδού: 177 μεγάλες γέφυρες (>50μ.), συνολικού μήκους 40χλμ., 63 ανισόπεδοι κόμβοι και 73 σήραγγες συνολικού μήκους 50χλμ., στα 670χλμ. αυτοκινητόδρομου, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες και αντιξοότητες που παρουσιάζει το φυσικό ανάγλυφο, το γεωλογικό υπόβαθρο, αλλά και οι κλιματικές συνθήκες κατά μήκος του άξονα, και κατ’ εξοχήν στην Ήπειρο και στη Δυτική Μακεδονία.
Ο αυτοκινητόδρομος, διασχίζει οριζόντια τον ευρύτερο μεθοριακό χώρο από την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη, διέρχεται από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, συνδέεται με 4 λιμάνια και 6 αεροδρόμια  εξυπηρετεί 15 θεσμοθετημένες ΒΙ.ΠΕ. και πολλές άλλες επιχειρηματικές υποδομές, όπως Βιοτεχνικά Πάρκα, Βιομηχανικές Επιχειρηματικές Περιοχές, εμπορικά κέντρα, κέντρα logistics κτλ. αλλά και πληθώρα τουριστικών περιοχών και πολιτιστικών κέντρων, δημιουργώντας άμεσες και έμμεσες θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και στην χωροταξική οργάνωση της ευρύτερης περιοχής. Η ασφάλεια και η ταχύτητα στη μετακίνηση και η πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα που παρέχουν βελτιωμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης και ιατρικής περίθαλψης συμβάλλουν στην εξάλειψη του κοινωνικού αισθήματος της απομόνωσης και εγκατάλειψης.
Το δίκτυο της Εγνατίας κόστισε μέχρι τώρα 6,5δισ. ευρώ και η ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων θα κοστίσει περίπου 1δισ. ευρώ. Βασική πηγή χρηματοδότησης είναι τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία.


Οδικοί άξονες-συνδέσεις με Βουλγαρία

Οι οδικοί άξονες που συνδέουν τα αστικά και παραγωγικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας μεταξύ τους καθώς και με την Βουλγαρία είναι:
1.    Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας». Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ. Είναι έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Αποτελεί  μέρος του Διευρωπαϊκού Άξονα VΙΙ. Ο άξονας θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο περίπου.
2.    Οδικός Άξονας Ε61 που συνδέει του νομούς Καβάλας, Σερρών και Δράμας. Είναι  απολύτως αναγκαίο να ωριμάσουν μελετητικά τα επί μέρους τμήματά του. Ο άξονας αυτός επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας», όσο και με τον άξονα «Δράμας-Εξοχής». Ειδικότερα, ο Κάθετος Άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Καβάλας, Σερρών και Δράμας.
3.    Κάθετος άξονας «Καβάλα-Δράμα-Μεθοριακός Σταθμός Εξοχής». Έχει μελετηθεί κατά τμήματα και σύντομα θα ενταχθεί στο INTEREG η παράκαμψη Νευροκοπίου. Προγραμματίζονται βελτιώσεις οδικής ασφάλειας στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Δράμα. Επίσης, σύντομα θα ξεκινήσουν και οι μελέτες για τον άξονα «Δράμα-Καβάλα».
4.    Κάθετος Άξονας «Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 55χλμ. περίπου, εκ των οποίων τα 6χλμ. περίπου, αφορούν τη περιμετρική Ξάνθης και τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό και τα 49χλμ περίπου, το τμήμα «Ξάνθη–Εχίνος-Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Για τμήματα του άξονα αυτού εκπονούνται μελέτες βελτίωσής τους, ενώ στα υπόλοιπα εκτελούνται εργασίες από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
5.    Κάθετος άξονας «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Ο άξονας κατασκευάζεται. Το ορεινό τμήμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011. Για το πεδινό τμήμα του προβλέπεται ότι είναι δυνατή η ολοκλήρωση του σε 12 μήνες από την έγκριση του σχετικού ΑΠΕ από την αρμόδια διαχειριστική αρχή.
6.    Κάθετος Άξονας «Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα». Είναι στρατηγικής σημασίας και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ. Το συνολικό μήκος του άξονα ανέρχεται σε 128χλμ. Κατασκευάζεται το τμήμα «Αρδάνιο-Μάνδρα», μήκους 42χλμ. και σύντομα θα έχουμε επανέναρξη των εργασιών στο τμήμα «Μάνδρα-Ψαθάδες».
7.    Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης. Έχει συνολικό μήκος 5,55χλμ. και συνδέεται με τρία εξωτερικά κέντρα δραστηριότητας, α) το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, β) την Εγνατία Οδό και γ) με το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης. Είναι έργο ώριμο για δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και θα κατασκευαστεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ.

Διαβάστε επίσης: