Έως το τέλος του μήνα θα δημοσιευθεί η κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών για την έναρξη λειτουργίας των μετωπικών σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού στη Θεσσαλονίκη και την Ασπροβάλτα, οι οποίοι δεν χρησιμοποιούνται παρά το γεγονός ότι η κατασκευή τους έχει ολοκληρωθεί εδώ και περίπου ένα έτος.
Σύμφωνα με το economistas.gr, η έναρξη λειτουργίας των δύο σταθμών αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης έναντι των θεσμών, οι οποίοι έχουν επανειλημμένα εκφράσει την ανησυχία τους για τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώνονται στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του οδικού άξονα σε ιδιώτες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αργότερο έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2020 αναμένεται να δημοσιευθεί κοινή υπουργική απόφαση και για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων στο Στρυμονικό Σερρών, η κατασκευή του οποίου έχει επίσης ολοκληρωθεί.
Κατά τις ίδιες πηγές, οι τιμές των διοδίων θα παραμείνουν αμετάβλητες στα 0,03 ευρώ (3 λεπτά) ανά χιλιόμετρο μέχρι να ολοκληρωθούν έργα στις υποδομές του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας, τα οποία είναι απαραίτητα για την ασφάλεια των οδηγών.
Ο σχεδιασμός που είχε εκπονηθεί για την τιμολογιακή πολιτική προέβλεπε την αύξηση των χρεώσεων σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την έναρξη λειτουργίας των νέων σταθμών και στη συνέχεια σε 0,067 ευρώ, προκειμένου να εξισωθούν με τις τιμές στους υπόλοιπους οδικούς άξονες που λειτουργούν με συμβάσεις παραχώρησης.
Η κυβέρνηση, ωστόσο, δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αύξηση των τιμών άμεσα, δεδομένου ότι οι υποδομές και οι υπηρεσίες της Εγνατίας Οδού δεν είναι σε αντίστοιχο επίπεδο με εκείνες των υπόλοιπων μεγάλων οδικών αξόνων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γέφυρα Αξιού, η οποία είναι υπό κατάρρευση. Στη γέφυρα πρέπει να γίνουν άμεσα εκτεταμένες παρεμβάσεις, οι οποίες αναμένεται να κοστίσουν περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν αποκλείεται ακόμα και να χρειαστεί η κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν στο economistas ότι έργα ενίσχυσης απαιτούνται και στη γέφυρα Στρυμονικού.
Με το βλέμμα στην έκθεση ενισχυμένης εποπτείας
Η κυβέρνηση επιθυμεί να διευθετήσει το συντομότερο δυνατό τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στην Εγνατία Οδό, προκειμένου να ξεκολλήσει ο διαγωνισμός που είναι σε εξέλιξη και να καταγραφεί πρόοδος στην επόμενη έκθεση ενισχυμένης εποπτείας των θεσμών, η οποία αναμένεται να δημοσιευθεί στις αρχές Νοεμβρίου.
Μεταξύ των ζητημάτων που παραμένουν σε εκκρεμότητα είναι η ολοκλήρωση των μετωπικών σταθμών διοδίων στα Σιάτιστα, το Αρδάνιο και την Καβάλα. Η κατασκευή των δύο πρώτων εξελίσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για την περίπτωση της Καβάλας, δεδομένου ότι τα έργα έχουν παγώσει λόγω ζητημάτων που αφορούν στις απαλλοτριώσεις γης. Σε εξέλιξη είναι και η κατασκευή των 43 πλευρικών σταθμών.
Για να συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων στον αυτοκινητόδρομο από τη διοικητική αρχή σηράγγων.
Πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία εκτιμούν ότι το κόστος για την πιστοποίηση θα ανέλθει σε ποσό μεταξύ 40 και 50 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως αναφέρουν, υπό εξέταση είναι το ποιος θα επωμισθεί το κόστος, όχι μόνο για τις σήραγγες αλλά και για τις υπόλοιπες εργασίες συντήρησης που πρέπει να γίνουν στην Εγνατία Οδό.
Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία: να καλυφθούν τα έξοδα από τα περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ που έχει στο ταμείο της η εταιρεία, να αναλάβει το κόστος το Δημόσιο ή το σχήμα που θα αναλάβει τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το προσφερόμενο τίμημα.
Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δύσκολο να έχει ολοκληρωθεί η διευθέτηση των ζητημάτων που εκκρεμούν έως το τέλος Φεβρουαρίου, ημερομηνία που αποτελεί τον στόχο του ΤΑΙΠΕΔ για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Πηγή: ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Διαβάστε επίσης:
- ΕΒΖ: Σε Εταιρεία Ειδικού Σκοπού SPV το ζαχαρουργείο των Σερρών Την τρίτη εταιρεία ειδικού σκοπού συνέστησε η Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο εξυγίανσης της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ), το οποίο ...
- Κρι Κρι. Η οικοτεχνία που έγινε βιομηχανία. Πώς σχετίζεται η ονομασία της με τον Αϊζενχάουερ... Μία από τις πιο γνωστές γαλακτοβιομηχανίες της Ελλάδας είναι η Κρι Κρι. Γενιές και γενιές μεγάλωσαν με τα προϊόντα της, πολλά από τα οποία άφησαν εποχή. Ωστόσο,...
- Είστε Δικαιούχος και έχετε ενεργή επιταγή προς εξαργύρωση για το πρόγραμμα "Ψηφιακά Εργαλεία"; Η τελική προθεσμία εξαργύρωσης επιταγών για το πρόγραμμα "Ψηφιακά Εργαλεία" είναι η 31η Μαΐου 2023. Οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν τις υπηρεσίες που προσ...
- Επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη γαλακτοβιομηχανία “Κορυφή” Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε τη γαλακτοβιομηχανία “Κορυφή” που βρίσκεται στις Σέρρες, η ιστορία της οποίας ξεκίνησε το 1930. Ο Κυριάκος Μητ...
- ΓΣΕΒΕΕ: Υπερχρεωμένες οι επιχειρήσεις εστίασης - Αυξήθηκε το κόστος λειτουργίας τους Μετά τα lockdown και ευρύτερα το πλήγμα από την πανδημία, έχει έρθει η ενεργειακή κρίση να εντείνει την πίεση στον κλάδο της εστίασης. Το μεγαλύτερο μέρος των ε...
- Ξεκίνησαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις - Ανοιχτά την Κυριακή τα εμπορικά καταστήματα στις Σέρρες Ξεκίνησαν την Τρίτη 3 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν στις 14 Μαΐου οι ενδιάμεσες εκπτώσεις. Τα εμπορικά καταστήματα είναι έτοιμα να υποδεχτούν τους καταναλωτές ενώ τ...
- Έσπασε το φράγμα των 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης και στις Σέρρες Έσπασε το φράγμα των 2.00 ευρώ η τιμή της βενζίνης στο νομό Σερρών με τις αυξήσεις να διαδέχονται η μια την άλλη. Υψηλή η αύξηση και στο πετρέλαιο κίνησης με το...
- Dynamic Hellas:Σχετικά με πρόσφατη όλως αναληθή και συκοφαντική δημοσίευση στο χώρο του διαδικτύου Σχετικά με πρόσφατη όλως αναληθή και συκοφαντική δημοσίευση στο χώρο του διαδικτύου με την οποία η εταιρεία μας κατηγορήθηκε πως προμήθευσε φορέα του ελληνικού ...