Στις 20 Δεκεμβρίου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος.
Η υλοποίηση των έργων που έχουν ήδη ξεκινήσει ή έχουν προκηρυχτεί φαίνεται πως θα απασχολήσει το επόμενο τρίμηνο το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Οι αρμόδιοι υπουργοί θα πρέπει να κινηθούν άμεσα για να μπουν κάποια έργα σε χρηματοδοτικά προγράμματα , διότι σε αντίθετη περίπτωση θα παγώσουν. Αγώνα δρόμου θα κάνει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», όπως σημειώνει ο πρόεδρός της, Τάσος Μουρατίδης, ώστε μέσα στους επόμενους μήνες να δημοπρατηθούν δύο σημαντικότατα, πρώτης προτεραιότητας για τη Θεσσαλονίκη, έργα, και να ενταχθούν ακόμα τρία. Τα έργα που αν όλα πάνε καλά θα δημοπρατηθούν είναι η αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού και η διαπλάτυνση του τελευταίου τμήματος της ανατολικής περιφερειακής.
Όλα είναι έτοιμα για τη δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου και αυτό που αναμένεται είναι η άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Για τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου, απαιτούνται γύρω στα επτά άτομα προσωπικό. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΑΝΣ αποφάσισε, επειδή υπάρχει και η δυσκαμψία, αλλά και το γεγονός ότι δύσκολα γίνονται προσλήψεις τώρα, να προχωρήσει στην πρόσληψη διμηνιτών, οι οποίοι και θα εκπαιδευτούν εκεί, αλλά και θα εργαστούν. Αυτό, προβλέπεται από το οργανόγραμμα του έργου, ποια θα είναι τα άτομα και ποιες οι ειδικότητες. Μπορεί η δοκιμαστική λειτουργία να γίνει με τα υπολείμματα της ανακύκλωσης του Δήμου Ηράκλειας κι όχι με οργανικά απορρίμματα, ωστόσο το πιθανότερο είναι να υπάρξουν αντιδράσεις από την πλευρά των κατοίκων του Παλαιοκάστρου.
Αναμένεται η άδεια από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου
Στην τελική ευθεία μπαίνουν αιρετοί και υπηρεσίες, για τη δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου. Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, ζήτησε από την Εταιρεία Στερεών Αποβλήτων Νομού Σερρών (ΕΣΑΝΣ), να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για τη δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΥ. Από την πλευρά της, η ΕΣΑΝΣ απάντησε ότι είναι πανέτοιμη και σε ότι αφορά τη θεσμική οντότητα της Εταιρείας Στερεών Αποβλήτων, αλλά και σε ότι αφορά όλα εκείνα τα βήματα που πρέπει να γίνουν, όπως είναι η πρόσληψη προσωπικού, η ετοιμότητα των μηχανημάτων κ.λπ. και ουσιαστικά αυτό που αναμένεται είναι η άδεια λειτουργίας. Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους της ΕΣΑΝΣ, ότι περιμένουν την άδεια για τη δοκιμαστική λειτουργία, εντός της εβδομάδας από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. «Θεωρώ λοιπόν ότι αν η άδεια λειτουργίας έρθει αυτή την εβδομάδα, η ΕΣΑΝΣ είναι έτοιμη να πάρει πρωτοβουλίες για να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου, με τα υπολείμματα της ανακύκλωσης του Δήμου Ηράκλειας. Δεν είναι η τελική λειτουργία του έργου. Άλλωστε ξέρετε ότι ένα υποέργο από τα πέντε του ΧΥΤΥ Παλαιοκάστρου, ήταν η δοκιμαστική λειτουργία του,» δήλωσε ο Δήμαρχος Εμμανουήλ Παπά και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΣΑΝΣ Βαγγέλης Καλαθάς. Για τη δοκιμαστική λειτουργία του έργου, απαιτούνται γύρω στα επτά άτομα προσωπικό. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΑΝΣ αποφάσισε, επειδή υπάρχει και η δυσκαμψία, αλλά και το γεγονός ότι δύσκολα γίνονται προσλήψεις τώρα, να προχωρήσει στην πρόσληψη διμηνιτών, οι οποίοι και θα εκπαιδευτούν εκεί, αλλά και θα εργαστούν. Αυτό, προβλέπεται από το οργανόγραμμα του έργου, ποια θα είναι τα άτομα και ποιες οι ειδικότητες. «Πάρα πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι για να ξεκινήσουμε. Σε ότι αφορά τη μεταφορά των σκουπιδιών, αυτή θα γίνεται με τα απορριμματοφόρα του Δήμου Ηράκλειας,» διευκρίνισε ο κ. Βαγγέλης Καλαθάς. Μπορεί η δοκιμαστική λειτουργία να γίνει με τα υπολείμματα της ανακύκλωσης του Δήμου Ηράκλειας κι όχι με οργανικά απορρίμματα, ωστόσο το πιθανότερο είναι να υπάρξουν αντιδράσεις από την πλευρά των κατοίκων του Παλαιοκάστρου. Ο Δήμαρχος Ηράκλειας Κλεάνθης Κοτσακιαχίδης, τόνισε πως μετά τη σύσκεψη που έγινε με τον Υφυπουργό Εσωτερικών Πάρι Κουκουλόπουλο, ο ίδιος ενημέρωσε τους κατοίκους, τις επιτροπές, τους πάντες, ότι θα γίνει μόνο με τα υπολείμματα από την ανακύκλωση του Δήμου Ηράκλειας και πως αυτή ήταν η συμφωνία όλων των δημάρχων με τον υφυπουργό και θα γίνει μόνο για έξι μήνες, όσο προβλέπεται για τη δοκιμαστική λειτουργία. «Αντιδράσεις είναι λογικό να υπάρχουν από μια μερίδα των πολιτών, αλλά θέλω να πιστεύω ότι θα δείξουν κατανόηση και θα ξεπερασθεί το στάδιο της δοκιμαστικής λειτουργίας,» δήλωσε ο Δήμαρχος Ηράκλειας Κλεάνθης Κοτσακιαχίδης. Ζωή Χειμωνίδου
Μήκους 22 χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των ανισόπεδων κόμβων Στρυμονικού, Λευκώνα, Προβατά & Χριστού.
Την δημοπράτηση του έργου «κάθετος άξονας 60 της Εγνατίας Οδού Δερβένι - Σέρρες - Προμαχώνα: Εργασίες ολοκλήρωσης τμημάτων Α/Κ Λαγκαδά - Α/Κ Λαχανά και Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού» προκήρυξε η Εγνατία Οδός Α.Ε.
Γ. Μαγκριώτης: Πολύ σημαντικό έργο Για ένα πολύ σημαντικό έργο που συνεισφέρει στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και των Σερρών αλλά και ολόκληρης της χώρας έκανε λόγο με δήλωσή του ο υφυπουργός Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης. Όπως είπε, ο εν λόγω οδικός άξονας συνδέει την Ελλάδα με την νοτιοανατολική και την κεντρική Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, στο έργο της εργολαβίας περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση της κατασκευής του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, που αποτελεί μέρος του πανευρωπαϊκού άξονα 4. Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται το τμήμα Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού, μήκους 22 χιλιομέτρων, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των ανισόπεδων κόμβων Στρυμονικού, Λευκώνα, Προβατά και Χριστού. Επιπλέον, στην εργολαβία περιλαμβάνονται και εργασίες βελτίωσης της λειτουργικότητας του κάθετου άξονα στο τμήμα Α/Κ Λαγκαδά - Α/Κ Λαχανά καθώς και η κατασκευή τεσσάρων χώρων στάθμευσης.
Με συμβολική κατάληψη στο Διοικητήριο μέλη των πρωτοβάθμιων σωματείων του Νομαρχιακού Τμήματος Σερρών της ΑΔΕΔΥ, εξέφρασαν,χθες,την αντίθεσή τους στην οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, στη συρρίκνωση του δημοσίου, στην εργασιακή εφεδρεία και τα επιβαλλόμενα «χαράτσια» στους εργαζομένους. Πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο της Περιφερειακής διοίκησης και στη συνέχεια μετέβησαν στα γραφεία των τριών κυβερνητικών βουλευτών, όπου πραγματοποίησαν παραστάσεις διαμαρτυρίας.
Με κυριότερα θέματα την σύναψη προγραμματικής σύμβασης πολιτισμικής ανάπτυξης μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για το έργο: «Ανασκαφή τύμβου Καστά στην Αμφίπολη» , την πρόσληψη δεκαεπτά ατόμων διαφόρων ειδικοτήτων με σύμβαση ορισμένου χρόνου για χρονικό διάστημα δύο μηνών και την έγκριση σύναψης Προγραμματικής Σύμβασης για το έργο «Διευθέτηση Χειμάρρου Στρυμονικού (Ρέμα Αγίου Χαραλάμπους)» και εξουσιοδότηση υπογραφής της από τον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών θα συνεδριάσουν την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου στις 13.00, στην αίθουσα Α΄ του Συνεδριακού Κέντρου «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΕΡΜΑΝΟΣ» του Διεθνούς Συνεδριακού Κέντρου HELLEXPO, τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη θα συζητηθούν 17 θέματα τα οποία έχουν ως εξής:
Με τον Υφυπουργό Εσωτερικών συναντήθηκαν οι Σερραίοι Δήμαρχοι.
Το αργότερο μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου, θα ενταχθεί το έργο της επέκτασης.
Σε… αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι Δήμαρχοι του νομού Σερρών, που περιμένουν τις εξελίξεις, για το μείζον θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων. Χθες το μεσημέρι, πραγματοποιήθηκε μία ακόμη συνάντηση με τον Υφυπουργό Εσωτερικών Πάρι Κουκουλόπουλο και οι Σερραίοι αιρετοί αποχώρησαν από τη συνάντηση αρκετά ικανοποιημένοι, αν και επί της ουσίας δεν υπήρξαν συγκλονιστικές εξελίξεις.
Προ των ευθυνών τους επιχειρούν να φέρουν τους πάντες, σε μία τελευταία, απέλπιδα προσπάθεια, τα μέλη της διοίκησης του Κέντρου Καταπολέμησης Κουνουπιών. Δυστυχώς όλη η βοήθεια που δόθηκε από το κέντρο για να γίνει αυτό που έγινε φέτος, έστω τους λίγους μήνες που λειτούργησε η καταπολέμηση, δεν θα δοθεί τον επόμενο χρόνο κι αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει του χρόνου, καθώς το προσωπικό θα φύγει, θα μεταταχθεί σε διάφορες θέσεις της Περιφέρειας και βέβαια δεν θα υπάρξει ένας συντεταγμένος φορέας για να γίνει η καταπολέμηση όπως πρέπει.
Οι τελευταίες προσπάθειες του Κέντρου Καταπολέμησης Κουνουπιών.
Με ασθενή σε κώμα, μοιάζει το Κέντρο Καταπολέμησης Κουνουπιών, που παρά τις διαβεβαιώσεις και τις κατά καιρούς δεσμεύσεις, ουδείς μέχρι τώρα έχει δώσει «το φιλί της ζωής». Αυτό που φαίνεται μέχρι στιγμής είναι πως το Κέντρο Καταπολέμησης Κουνουπιών πνέει οριστικά τα λοίσθια. Παρά την κινητοποίηση και την πίεση που ασκήθηκε από τους τοπικούς παράγοντες, δεν υπάρχει μέριμνα για να παραμείνει το Κέντρο Καταπολέμησης Κουνουπιών, ενώ και το έργο φαίνεται πως είναι έτοιμο να τιναχθεί στον… αέρα.
Μαζί με άλλα 35 ακίνητα-φιλέτα του Ελληνικού Δημοσίου σ’ όλη τη χώρα.
Στο «σφυρί» βγαίνει το κτήριο που στεγάζει την Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών, ιδιοκτησίας της Κ.Ε.Δ., μαζί με άλλα 35 ακίνητα-φιλέτα του ελληνικού δημοσίου σε όλη τη χώρα.
Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων παίρνει μπρος επιτέλους και όπως όλα δείχνουν στο σφυρί θα βγουν τις επόμενες μέρες 35 ακίνητα του δημοσίου, ύστερα από τις ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας.
Γ. Μαγκριώτης: Θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο. Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ, ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ.
Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μίλησε χθες στο «1ο Φόρουμ Ελληνοβουλγαρικής διασυνοριακής συνεργασίας», το οποίο διοργανώνει η Κοινοβουλευτική Ομάδα Φιλίας Ελλάδας-Βουλγαρίας, της Βουλής των Ελλήνων, με τη συνεργασία της αντίστοιχης ομάδας του Βουλγαρικού κοινοβουλίου. Στην ομιλία του ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές υποδομές οι οποίες ενισχύουν την διασυνοριακή συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.
«Θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο» Σχετικά με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας» ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο περίπου», και τόνισε χαρακτηριστικά πως «Είναι έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο». Όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης «μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ». Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός τόνισε: «Οι αναπτυξιακές υποδομές που έχουν κατασκευαστεί, αυτές που κατασκευάζονται και αυτές που προγραμματίζονται, εντάσσονται στην στρατηγική των δικτύων καθώς, μέσω των οδικών αξόνων, συνδέουν τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις παραγωγικές μονάδες των αναπτυξιακών πόλων της Βορείου Ελλάδας με αντίστοιχους πόλους, στη Βουλγαρία, την Ευρώπη και την Ασία. Οι υποδομές αυτές, βελτιώνουν την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια της οικονομίας. Βοηθούν στην ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση των ανθρώπων. Περιορίζουν το κόστος και το χρόνο μεταφοράς των αγαθών. Βοηθούν στην διατήρηση και την επανάκτηση περιβάλλοντος. Ενισχύουν την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή και σύγκλιση. Χτίζουν δημιουργικές γέφυρες συνεργασίας μεταξύ των λαών. Ραχοκοκαλιά αυτών των υποδομών είναι η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονές της που συγκροτούν την Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης.
Εγνατία Οδός Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα
Η Εγνατία Οδός αποτελεί σήμερα το σημαντικότερο έργο αναπτυξιακής υποδομής και συγχρόνως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα. Αποτελεί επίσης ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε χρονικό διάστημα 14 ετών, κατασκευάστηκαν και αποδόθηκαν στην κυκλοφορία τα 670χλμ. του αυτοκινητόδρομου και 200χλμ. καθέτων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών στη Βόρειο Ελλάδα και στα ΝΑ Ευρώπη. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου καταδεικνύουν τη μοναδικότητα της Εγνατίας Οδού: 177 μεγάλες γέφυρες (>50μ.), συνολικού μήκους 40χλμ., 63 ανισόπεδοι κόμβοι και 73 σήραγγες συνολικού μήκους 50χλμ., στα 670χλμ. αυτοκινητόδρομου, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες και αντιξοότητες που παρουσιάζει το φυσικό ανάγλυφο, το γεωλογικό υπόβαθρο, αλλά και οι κλιματικές συνθήκες κατά μήκος του άξονα, και κατ’ εξοχήν στην Ήπειρο και στη Δυτική Μακεδονία. Ο αυτοκινητόδρομος, διασχίζει οριζόντια τον ευρύτερο μεθοριακό χώρο από την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη, διέρχεται από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, συνδέεται με 4 λιμάνια και 6 αεροδρόμια εξυπηρετεί 15 θεσμοθετημένες ΒΙ.ΠΕ. και πολλές άλλες επιχειρηματικές υποδομές, όπως Βιοτεχνικά Πάρκα, Βιομηχανικές Επιχειρηματικές Περιοχές, εμπορικά κέντρα, κέντρα logistics κτλ. αλλά και πληθώρα τουριστικών περιοχών και πολιτιστικών κέντρων, δημιουργώντας άμεσες και έμμεσες θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και στην χωροταξική οργάνωση της ευρύτερης περιοχής. Η ασφάλεια και η ταχύτητα στη μετακίνηση και η πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα που παρέχουν βελτιωμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης και ιατρικής περίθαλψης συμβάλλουν στην εξάλειψη του κοινωνικού αισθήματος της απομόνωσης και εγκατάλειψης. Το δίκτυο της Εγνατίας κόστισε μέχρι τώρα 6,5δισ. ευρώ και η ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων θα κοστίσει περίπου 1δισ. ευρώ. Βασική πηγή χρηματοδότησης είναι τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία.
Οδικοί άξονες-συνδέσεις με Βουλγαρία
Οι οδικοί άξονες που συνδέουν τα αστικά και παραγωγικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας μεταξύ τους καθώς και με την Βουλγαρία είναι: 1. Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας». Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ. Είναι έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Άξονα VΙΙ. Ο άξονας θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο περίπου. 2. Οδικός Άξονας Ε61 που συνδέει του νομούς Καβάλας, Σερρών και Δράμας. Είναι απολύτως αναγκαίο να ωριμάσουν μελετητικά τα επί μέρους τμήματά του. Ο άξονας αυτός επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας», όσο και με τον άξονα «Δράμας-Εξοχής». Ειδικότερα, ο Κάθετος Άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Καβάλας, Σερρών και Δράμας. 3. Κάθετος άξονας «Καβάλα-Δράμα-Μεθοριακός Σταθμός Εξοχής». Έχει μελετηθεί κατά τμήματα και σύντομα θα ενταχθεί στο INTEREG η παράκαμψη Νευροκοπίου. Προγραμματίζονται βελτιώσεις οδικής ασφάλειας στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Δράμα. Επίσης, σύντομα θα ξεκινήσουν και οι μελέτες για τον άξονα «Δράμα-Καβάλα». 4. Κάθετος Άξονας «Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 55χλμ. περίπου, εκ των οποίων τα 6χλμ. περίπου, αφορούν τη περιμετρική Ξάνθης και τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό και τα 49χλμ περίπου, το τμήμα «Ξάνθη–Εχίνος-Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Για τμήματα του άξονα αυτού εκπονούνται μελέτες βελτίωσής τους, ενώ στα υπόλοιπα εκτελούνται εργασίες από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 5. Κάθετος άξονας «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Ο άξονας κατασκευάζεται. Το ορεινό τμήμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011. Για το πεδινό τμήμα του προβλέπεται ότι είναι δυνατή η ολοκλήρωση του σε 12 μήνες από την έγκριση του σχετικού ΑΠΕ από την αρμόδια διαχειριστική αρχή. 6. Κάθετος Άξονας «Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα». Είναι στρατηγικής σημασίας και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ. Το συνολικό μήκος του άξονα ανέρχεται σε 128χλμ. Κατασκευάζεται το τμήμα «Αρδάνιο-Μάνδρα», μήκους 42χλμ. και σύντομα θα έχουμε επανέναρξη των εργασιών στο τμήμα «Μάνδρα-Ψαθάδες». 7. Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης. Έχει συνολικό μήκος 5,55χλμ. και συνδέεται με τρία εξωτερικά κέντρα δραστηριότητας, α) το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, β) την Εγνατία Οδό και γ) με το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης. Είναι έργο ώριμο για δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και θα κατασκευαστεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ.