agelidis_mmeΣυνέντευξη τύπου του δημάρχου Σερρών Πέτρου Αγγελίδη.

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο Δήμαρχος Σερρών Πέτρος Αγγελίδης τη Δευτέρα 2 Μαΐου 2011 με θέμα τον απολογισμό δράσης των πρώτων εκατό ημερών της Δημοτικής Αρχής.
Κατά την διάρκεια της συνέντευξης ο Δήμαρχος τόνισε, ότι η δημοτική αρχή με την ανάληψη της διοίκησης του Δήμου έθεσε δύο παράλληλους στόχους.
Πρώτον την οργάνωση του νέου Δήμου σύμφωνα με όσα επιτάσσει η νέα διοικητική μεταρρύθμιση ‘’ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ’’ και δεύτερον την υλοποίηση των προτεραιοτήτων που παρουσίασε προεκλογικά στο Σερραϊκό λαό, όπως καθαριότητα, καθημερινότητα, στέγαση υπηρεσιών του δήμου στο Διοικήτηριο, στρατόπεδα, δημοτική Αγορά, χρήση κοινοχρήστων χώρων, πολιτισμός ,τόνωση της τοπικής οικονομίας  κ.α.


Στόχους τους οποίους η δημοτική αρχή με σειρά πρωτοβουλιών, ενεργειών και αποφάσεων προωθεί.
Επεσήμανε  ότι η δημοτική αρχή, παρά τις δύσκολες στιγμές που διέρχεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση, λόγω της οικονομικής κρίσης και της προσαρμογής των Δήμων στα νέα δεδομένα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, καταβάλλει  κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που δημιουργούνται  κατά την διάρκεια αυτής της κρίσιμης μεταβατικής περιόδου.
Τέλος υπογράμμισε ότι με  εργατικότητα,  εντιμότητα, διαφάνεια και συλλογική προσπάθεια, παρά τις δύσκολες συγκυρίες, μπορεί  να παραχθεί  έργο ουσιαστικό και ωφέλιμο για το Δήμο και τους δημότες, με στόχο μια καλύτερη ζωή στο Δήμο Σερρών.

Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του Δημάρχου Σερρών έχει ως εξής:

‘’Θεωρώντας χρέος και καθήκον μας την επικοινωνία μας με τους Σερραίους δημότες και την ενημέρωσή τους για τα δρώμενα στο Δήμο Σερρών, παρουσιάζουμε τις ενέργειες και τις δράσεις  της δημοτικής αρχής  κατά τη διάρκεια των πρώτων  εκατό ημερών της θητείας μας.
Δύο ήταν οι παράλληλοι στόχοι που θέσαμε με την ανάληψη της διοίκησης του Δήμου. Πρώτον η οργάνωση του νέου Δήμου σύμφωνα, με όσα επιτάσσει η νέα διοικητική μεταρρύθμιση και δεύτερον η υλοποίηση των προτεραιοτήτων που παρουσιάσαμε  προεκλογικά στο σερραϊκό λαό.
Για την εκπλήρωση  του πρώτου στόχου μας:

  • -         Συστήθηκαν, η Οικονομική Επιτροπή, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, η Επιτροπή Διαβούλευσης, το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών, η Εκτελεστική Επιτροπή κ.α.
  • -         Συγχωνεύτηκαν όλα τα Νομικά Πρόσωπα σε ένα Νομικό Πρόσωπα  Δημοσίου Δικαίου. Όλες οι Κοινωφελείς Επιχειρήσεις σε μία Κοινωφελή Επιχείρηση και όλες οι Σχολικές Επιτροπές σε δύο Σχολικές Επιτροπές και συγκεκριμένα στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή.
  • -         Ολοκληρώθηκε η απογραφή των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και  καταρτίστηκαν ο ισολογισμός έναρξης του νέου Δήμου, ο οικονομικός προϋπολογισμός και το τεχνικό πρόγραμμα.
  • -         Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατάρτιση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του νέου Δήμου και το επιχειρησιακό πρόγραμμα δράσης.

Κατά το μεταβατικό αυτό στάδιο της ενσωμάτωσης των τριών δήμων,
Σκουτάρεως, Καπετάν Μητρούση, Λευκώνα και των δύο κοινοτήτων Ορεινής και Άνω Βροντούς στον πρώην Δήμο Σερρών, καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν κατά την διάρκεια αυτής της κρίσιμης  μεταβατικής περιόδου.
Για την εκπλήρωση του δεύτερου παράλληλου στόχου μας, που ήταν η υλοποίηση των προτεραιοτήτων που θέσαμε προεκλογικά στο σερραϊκό λαό, αναλάβαμε πρωτοβουλίες και πήραμε αποφάσεις για την προώθηση διαφόρων δημοτικών ζητημάτων όπως:

  • καθαριότητα
  • καθημερινότητα
  • στέγαση υπηρεσιών του δήμου στο Διοικητήριο
  • στρατόπεδα
  • δημοτική αγορά
  • χρήση κοινοχρήστων χώρων
  • πολιτισμός
  • τόνωση της τοπικής οικονομίας κ.α
  • Καθαριότητα

Πιστεύω ότι η καθαριότητα του Δήμου είναι θέμα ύψιστης σημασίας γι’ αυτό και προχωρήσαμε στη ψήφιση νέου κανονισμού καθαριότητας.
Στόχος μας η ευαισθητοποίηση των δημοτών και η ενεργός συμμετοχή τους σε θέματα καθαριότητας.
Να σημειώσω ότι βρισκόμαστε σε αναμονή της έγκρισης της πρότασης του Δήμου για την βελτιστοποίηση της αποκομιδής των απορριμμάτων, με πιο οικονομικό τρόπο, πιο γρήγορα, με μεγαλύτερη ασφάλεια και χωρίς ρύπανση του περιβάλλοντος.

  • Καθημερινότητα

Το μικρό και καθημερινό πρόβλημα του δημότη  και η εξυπηρέτηση του, αποτελεί βασική  προτεραιότητα της δημοτικής αρχής.
Για το σκοπό αυτό δημιουργήσαμε την αντιδημαρχία Καθημερινότητας  και  λειτουργεί το Γραφείο Πληροφόρησης & Ποιότητας Ζωής του δημότη, σ’ ένα από τα καταστήματα στο ισόγειο του Δημαρχείου όπου κατατίθενται και προωθούνται προς επίλυση τα αιτήματα των δημοτών  για τα μικρά και καθημερινά προβλήματα, όπως σπασμένες λάμπες, παγκάκια, κούνιες σε παιδικές χαρές, πλακάκια, κακοτεχνίες, προβληματικούς  κάδους, διαρροές νερού κ.λ.π.
Οι δημότες, από όλο το  Δήμο Σερρών μπορούν να καταθέτουν τα αιτήματα τους και να ζητούν οποιαδήποτε πληροφορία από το γραφείο αυτό.

  • Στέγαση των υπηρεσιών του Δήμου στο Διοικητήριο.

Το  Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών με απόφαση του, κατέθεσε πρόταση στην Κτηματική Εταιρία Δημοσίου  (Κ.Ε.Δ), σύμφωνα με την οποία ζητούσε την παραχώρηση κατά χρήση του ενός από τους δύο ορόφους του διοικητηρίου, για να συγκεντρωθούν και να λειτουργήσουν σ΄ αυτό οι υπηρεσίες του Δήμου που ήδη στεγάζονται στο κτίριο αυτό σε διαφορετικούς ορόφους.
Η Κ.Ε.Δ. αποδέχθηκε την πρόταση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών και παραχώρησε κατά χρήση στο Δήμο Σερρών το ισόγειο του Διοικητηρίου  για τη στέγαση σ΄ αυτό των υπηρεσιών του Δήμου.
Ήταν μια δίκαιη και λογική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών και μια δίκαιη και λογική απόφαση της Κτηματικής Εταιρίας Δημοσίου (Κ.Ε.Δ.).

  • Στρατόπεδα

Από τη πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μας καταβάλλαμε προσπάθειες για την προώθηση της αξιοποίησης των πρώην στρατοπέδων της πόλης των Σερρών.
Ο Δήμος χρησιμοποιεί πλέον όλη την έκταση των στρατοπέδων «ΠΑΠΑΛΟΥΚΑ» και τα κτίριά του.
Όραμα μας είναι η δημιουργία πολιτιστικού πάρκου στο πρώην στρατόπεδο «ΠΑΠΑΛΟΥΚΑ». Ξεκινάμε την υλοποίηση του οράματος αυτού με την ανάπτυξη σε κτίριο του πρώην στρατοπέδου «ΠΑΠΑΛΟΥΚΑ»,  του Μουσείου Ξενάκη το οποίο θα στεγάσει ένα μεγάλο μέρος της συλλογής του καταξιωμένου ζωγράφου Κ. Ξενάκη.
Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να χρησιμοποιήσει και άλλα κτίρια του στρατοπέδου «ΠΑΠΑΛΟΥΚΑ», εφόσον υπάρξει οικονομική δυνατότητα, ενώ η έκταση του στρατοπέδου αυτού συντηρείται πλέον από το Δήμο Σερρών και χρησιμοποιείται  ως χώρος πρασίνου και αναψυχής από τους δημότες.
Η δημοτική αρχή με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζει τις προσπάθειές της για την  αξιοποίηση και άλλων στρατοπέδων της πόλης των Σερρών.

  • Χρήση κοινοχρήστων χώρων

Σχετικά με τη χρήση των κοινοχρήστων χώρων (τραπεζοκαθίσματα, κατασκευές, έκθεση εμπορευμάτων σε κοινόχρηστους χώρους κ.α.) η δημοτική αρχή ξεκινά την εφαρμογή  των νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων από τους οποίους διέπεται η χρήση κοινόχρηστών χώρων. Στόχος μας είναι ο σεβασμός προς τους πεζούς και η απόδοση των κοινοχρήστων χώρων για την άνετη κυκλοφορία τους, αλλά παράλληλα και η ισόνομη αντιμετώπιση όλων των καταστηματαρχών  όπως ορίζουν οι νόμοι και οι κανονιστικές αποφάσεις.
Για το θέμα αυτό της χρήσης των κοινοχρήστων χώρων προηγήθηκε διαβούλευση με τους καταστηματάρχες, τον εμπορικό σύλλογο, ενώ μετά από συζητήσεις του θέματος στην Επιτροπή Διαβούλευσης και στην Επιτροπή Ποιότητας ζωής, οι δύο αυτές επιτροπές αποφάσισαν ομόφωνα την πιστή εφαρμογή των  νόμων και των κανονιστικών αποφάσεων.
Επίσης το θέμα αυτό συζητήθηκε και στο Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο αποφάσισε την τροποποίηση κάποιων άρθρων των κανονιστικών αποφάσεων, μετά από προτάσεις των καταστηματαρχών υγειονομικού ενδιαφέροντος.

  • Δημοτική Αγορά

Η Δημοτική Αρχή μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατέθεσε ολοκληρωμένο φάκελο με τεκμηριωμένες απόψεις και προτάσεις προς το Ανώτερο Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού για τον χαρακτηρισμό του κτιρίου της Δημοτικής Αγοράς ως μη διατηρητέου.
Η θέση της δημοτικής αρχής είναι η κατεδάφιση της δημοτικής αγοράς και η δημιουργία χώρου πρασίνου με κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης.

  • Πολιτισμός

Η Πανεπιστημιάδα Θεάτρου, η σημαντική αυτή πρωτοβουλία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ  Σερρών αποκτά μόνιμο διεθνή χαρακτήρα, αποτελώντας πλέον για την πόλη και την περιφέρεια ένα κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός πανελλήνιας και διεθνούς εμβέλειας, που θα χρηματοδοτείται για την επόμενη πενταετία από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
Προετοιμάζουμε την 7η Διεθνή Πανεπιστημιάδα Θεάτρου που θα γίνει στις Σέρρες από 19 Μαΐου έως 5 Ιουνίου 2011 με ελληνικές και διεθνείς συμμετοχές.

  • Τόνωση της τοπικής οικονομίας

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τους φορείς του Δήμου Σερρών, αντιμετωπίσαμε θετικά την πρόταση του εμπορικού κόσμου για «ΚΕΝΤΡΟ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ», σύμφωνα με την οποία ζητά κάθε Σάββατο να πεζοδρομείται το κέντρο της πόλης, με στόχο την τόνωση της τοπικής αγοράς.
Στόχος είναι να καθιερωθούν ημέρες «κατανάλωσης και διασκέδασης», προκειμένου να μπορέσουμε να προσελκύσουμε στη σερραϊκή αγορά τους πολίτες, όχι μόνον του Δήμου, αλλά της ευρύτερης περιοχής και των  όμορων Νομών , για να κάνουν τα ψώνια τους και να διασκεδάσουν.
Αυτό θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το γραφείο κυκλοφοριακού σχεδιασμού του Δήμου , την Τροχαία, τα Αστικά ΚΤΕΛ και τη Δημοτική Αστυνομία.

  • Γήπεδο Πανσερραϊκού

Μετά από ενέργειες της δημοτικής αρχής και επίσκεψη του δημάρχου στον ΟΠΑΠ, το ποσό των 300.000 χιλ. ευρώ που είχε εγκριθεί για την αποκατάσταση του νοτίου πετάλου του γηπέδου του Πανσερραϊκού, θα αποδοθεί στο Δήμο Σερρών, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο αυτό.

  • Οικονομικά  Δήμου Σερρών

Μια από τις πρώτες πρωτοβουλίες της δημοτικής αρχής ήταν η παρουσίαση της οικονομικής κατάστασης του Δήμου σε συνεργασία με τις οικονομικές του υπηρεσίες. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία τα χρέη του Δήμου Σερρών στο τέλος του 2010 ήταν 8,5 εκ. ευρώ στην αγορά και 11 εκ. ευρώ για εξόφληση δανείων.
Με στόχο το νοικοκύρεμα των οικονομικών του Δήμου καταθέτουμε στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο σχέδιο σταδιακής εξυγίανσης της οικονομικής κατάστασης του Δήμου.

Πρέπει να τονίσουμε επίσης ότι η πολιτεία ακόμη δεν ανακοίνωσε τις χρηματοδοτήσεις για την υλοποίηση έργων μέσω του προγράμματος ‘’ΣΑΤΑ’’ και του Προγράμματος «ΕΛΛΑΔΑ» για το έτος 2011. Να υπογραμμίσουμε μάλιστα ότι η πολιτεία χρωστά στους Δήμους την τρίτη και τέταρτη δόση της ΣΑΤΑ του έτους 2010.
Παρόλα  αυτά η δημοτική αρχή έχει κάνει τον προγραμματισμό της για την υλοποίηση έργων σε όλες τις Δημοτικές Ενότητες του Δήμου Σερρών.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο χρονικό αυτό διάστημα έχουμε ετοιμάσει μελέτες εφαρμογής για την πεζοδρόμηση της οδού Μεραρχίας και για την αξιοποίηση του Αγίου Ιωάννη.

Τελειώνοντας αυτό που θα ήθελα να τονίσω  είναι ότι παρά τις δύσκολες στιγμές που διέρχεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση, λόγω της οικονομικής κρίσης και της προσαρμογής των Δήμων στα νέα δεδομένα της Διοικητικής Μεταρρύθμισης, πιστεύω ότι με εργατικότητα,  εντιμότητα,  διαφάνεια και συλλογική προσπάθεια  μπορούμε  να παράγουμε  έργο ουσιαστικό και ωφέλιμο για το Δήμο και τους δημότες, με στόχο μια καλύτερη ζωή στο Δήμο Σερρών’’.

Διαβάστε επίσης: