Γνωρίζατε ότι εκτός από τη φυσική και ψυχική προετοιμασία, ο ύπνος παίζει καθοριστικό ρόλο στις αθλητικές επιδόσεις;

Ποιοτικός ύπνος για εξαιρετική απόδοση

Η ποιότητα και η ποσότητα του ύπνου για έναν αθλητή αποτελούν συχνά το "κλειδί" για τη νίκη ή την υψηλή απόδοση. Ο συνεχής και βαθύς ύπνος επιτρέπει στο σώμα να αφιερώσει χρόνο για να ενισχύσει τις πληροφορίες που έλαβε κατά τη διάρκεια της ημέρας στη μνήμη και ταυτόχρονα να απελευθερώσει ορμόνες.

Η διάσημη αστέρας του τένις, Serena Williams, όπως έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις, συνήθως επιλέγει να κοιμάται νωρίς, γύρω στις 7 μ.μ.! Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό SLEEP επιβεβαιώνει τον ρόλο του ύπνου στην απόδοση των αθλητών, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ότι η ικανότητα του αθλητή στη λήψη αποφάσεων μειώνεται σημαντικά μετά από κακό ύπνο. Αντίθετα, τα αποτελέσματα έδειξαν αυξημένη ακρίβεια σε καλά ξεκούρασμένους αθλητές που είχαν κοιμηθεί σωστά.

Ποιοτικός ύπνος για επαρκή ανάκαμψη μετά την προπόνηση

Η αξία του ύπνου, ωστόσο, δεν αφορά μόνο την προετοιμασία πριν από την αθλητική δραστηριότητα. Η άσκηση εξαντλεί την ενέργεια, τα υγρά και καταλύει τους μύες. Η ενυδάτωση και η σωστή διαχείριση είναι βασικά μέρη της ανάκαμψης μετά από μια σκληρή προπόνηση. Για την ακρίβεια, η καλή διατροφή και ο ύπνος ποιότητας αμέσως μετά την άσκηση ή τον αγώνα καθορίζουν την ανάκαμψη των μυών και βοηθούν στη διατήρηση της αντοχής, της ταχύτητας και της ακρίβειας.

Άλλες έρευνες υποδεικνύουν ότι η στέρηση του ύπνου αυξάνει τα επίπεδα της ορμόνης του στρες, της κορτιζόλης. Επίσης, έχει δειχθεί ότι η στέρηση του ύπνου μειώνει την παραγωγή γλυκογόνου και υδατανθράκων που αποθηκεύονται για χρήση ενέργειας κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας. Με άλλα λόγια, ο ανεπαρκής ύπνος αυξάνει την πιθανότητα κόπωσης, χαμηλής ενέργειας και κακής εστίασης κατά τη διάρκεια του αγώνα, ενώ παράλληλα επιβραδύνει την ανάκαμψη μετά τον αγώνα.

Οι κορυφαίοι ειδικοί στον αθλητισμό χαρακτηρίζουν τον ποιοτικό ύπνο ως ένα "μυστικό όπλο" για κάθε αθλητή, πιστεύοντας ότι προσφέρει:

  1. Βελτιωμένη λειτουργία των μυών και μείωση τραυματισμών
  2. Ακρίβεια στις κινήσεις και έκρηξη στην ταχύτητα
  3. Τέλεια αντανακλαστικά και άμεσο χρόνο αντίδρασης
  4. Ο ύπνος σημαίνει καλή υγεία γενικώς!

 

Ωστόσο, αυτά τα στοιχεία δεν αφορούν αποκλειστικά τους επαγγελματίες αθλητές. Ακόμα και οι ερασιτέχνες αθλητές που θέλουν να απολαμβάνουν τα αγαπημένα τους αθλήματα ενώ φροντίζουν ταυτόχρονα το σώμα τους χρειάζονται αρκετό και ποιοτικό ύπνο. Οι αθλητικές επιδόσεις δεν είναι απλώς ζήτημα νίκης ή ήττας σε ένα παιχνίδι, αλλά ζήτημα υγείας. Ο ύπνος είναι ο δρόμος προς την καλή φυσική κατάσταση, την ευχάριστη διάθεση και τη συνολική σωματική και ψυχική ευημερία.

Ποια είναι, λοιπόν, τα βασικά συμβουλία για να εξασφαλίσετε επωφελή ύπνο για κάθε αθλητή; Η ομάδα της Orion Strom, με την εκτεταμένη εμπειρία της στα θέματα ύπνου, συνιστά τα εξής για όσους ασκούνται στον αθλητισμό:

  1. Μετατρέψτε τον ύπνο αναπόσπαστο μέρος του προπονητικού προγράμματός σας, όπως και οι ώρες που αφιερώνετε στο γυμναστήριο.
  2. Αυξήστε τη διάρκεια του ύπνου τις ημέρες πριν από ένα σημαντικό αγώνα ή ένα αθλητικό τουρνουά.
  3. Προτιμήστε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου, που να περιλαμβάνει 8-9 ώρες διάρκειας, με στάνταρ ξυπνητήρι ακόμα και στις ημέρες που έχετε ρεπό.
  4. Ξεκουραστείτε ποιοτικά το μεσημέρι με καθημερινά χαμηλής διάρκειας υπνάκια, διάρκειας 15-30 λεπτών.
  5. Επιλέξτε ένα καλό στρώμα που ανταποκρίνεται στις σωματικές προδιαγραφές και τις ιδιαίτερες ανάγκες ξεκούρασης σύμφωνα με το αθλητικό σας πρόγραμμα

Διαβάστε επίσης: