Μία από τις εικόνες, που μάλλον τα τελευταία χρόνια έχουν συνηθίσει να αντικρίζουν οι Σερραίοι στον πηγαιμό τους προς τις κοντινές παραλίες του Στρυμονικού Κόλπου τους καλοκαιρινούς μήνες. Κυκλοφοριακό φορτίο μεγαλύτερο από αυτό που αντέχει και «σηκώνει» ο δρόμος και δοκιμασία των οδηγών για γερά νεύρα.


Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τη συνεπιβάτιδα του γράφοντος προχθές Σάββατο(04/07/2020) και είναι δηλωτικές της μεγάλης κυκλοφοριακής συμφόρησης, που επικρατούσε τις μεσημβρινές ώρες στο δρόμο «Σερρών-Αμφίπολης», στο ύψος της ανηφόρας του Θολού και λίγο πριν από τη Ν.Ζίχνη.
Τα αυτοκίνητα πολλά, το ένα πίσω από το άλλο, σχημάτιζαν ουρές και κινούνταν με χαμηλές ταχύτητες. Ο δρόμος μπορεί να ασφαλτοστρώθηκε εσχάτως σε 3-4 διαφορετικά του σημεία, ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει ένας μάλλον «μέτριος» οδικός άξονας και ίσως και επικίνδυνος για ένα τόσο μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο.



Δεν είναι μόνο οι Σερραίοι της πόλης και των χωριών, είναι και οι πάρα πολλοί επισκέπτες των Βαλκανικών χωρών, που σπεύδουν στη δροσερή αγκαλιά της κοντινής θάλασσας και προφανώς χρησιμοποιούν αυτό το δρόμο και άρα βάζουν κι αυτοί το «λιθαράκι» τους σε αυτό το κομβόι !

Η σήμανση του δρόμου κάκιστη, οι πινακίδες γερμένες, άλλες πεσμένες εντελώς κι άλλες λίγο πιο πέρα ξεθωριασμένες ή καλυμμένες από τα πολλά χόρτα. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, τα χόρτα είναι τόσο πολλά και τόσο «φουντωτά» που μπαίνουν μέσα στο οδόστρωμα και άρα παρεμποδίζουν τους διερχόμενους οδηγούς.

Το κομμάτι από τη διασταύρωση της Μεσορράχης έως και την ανηφόρα της Αμφίπολης κατασκευάστηκε πριν από λίγα χρόνια και πράγματι είναι σε κομψότατη κατάσταση. Δεν ενοχλεί τους οδηγούς, δεν τους «παιδεύει» ούτε τους βάζει σε μεγάλους κινδύνους. Όμως, το κομμάτι από την πόλη των Σερρών έως και τη διασταύρωση της Μεσορράχης είναι κάκιστο, με ξεθωριασμένες διαγραμμίσεις, με πάμπολλα μπαλώματα στο οδόστρωμα και με ελλιπή σήμανση στις άκρες του δρόμου. Οι δε πινακίδες δεν παρέχουν σωστή πληροφόρηση στους εποχούμενους κι αυτό από μόνο του είναι ικανό να προξενήσει κακό!

Είναι σαφές ότι οι ανάγκες του σήμερα (κυκλοφοριακά μιλώντας) είναι αλλιώτικες και πάντως επαυξημένες, οπότε ο Ν.Σερρών δεν νομιμοποιείται να καυχιέται ότι είναι ο μεγαλύτερος σε πληθυσμό (και σε έκταση) στη Βόρεια Ελλάδα(πλην Θεσ/νίκης σαφώς) τη στιγμή που η οδική του σύνδεση με Δράμα, Καβάλα, Θράκη και με το λεγόμενο «παραλιακό μέτωπο» είναι σε τέτοιο απαρχαιωμένο επίπεδο.

Αξιώνουμε καλύτερους δρόμους στις Σέρρες, στην πόλη και στο Νομό εν γένει, γιατί ειδάλλως, όποιος στομφωδώς μιλά για «εξωστρέφειες» και «ανάπτυξη», μάλλον κάτι δεν βλέπει !

Άποψη: Ιορδάνης Ξανθόπουλος (Φιλόλογος – Δημοσιογράφος)

Διαβάστε επίσης:

  • Κι άραγε πόσα χρόνια να είσαι Δήμαρχος ; Το ερώτημα: «πόσες τετραετίες πρέπει να μένει στο αξίωμά του ένας πολιτικός;» είναι πάντοτε επίκαιρο κι έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Κι όταν μιλάμε για πολικούς εννο...
  • Έκανε και προσπεράσεις ! Ακόμη μία ιστορία καθημερινής τρέλας από τους σερραϊκούς δρόμους, όπως την κατέγραψε ο αναγνώστης του site: «serreslife.gr» Κ.Ν. στην Εθνική Οδό Σερρών-Δράμας, ...