police_ktirioΜαζί με άλλα 35 ακίνητα-φιλέτα του Ελληνικού Δημοσίου σ’ όλη τη χώρα.

Στο «σφυρί» βγαίνει το κτήριο που στεγάζει την Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών, ιδιοκτησίας της Κ.Ε.Δ., μαζί με άλλα 35 ακίνητα-φιλέτα του ελληνικού δημοσίου σε όλη τη χώρα.

Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων παίρνει μπρος επιτέλους και όπως όλα δείχνουν στο σφυρί θα βγουν τις επόμενες μέρες 35 ακίνητα του δημοσίου, ύστερα από τις ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας.

egnatia_odosΓ. Μαγκριώτης: Θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο.
Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ, ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  Γιάννης Μαγκριώτης, μίλησε χθες στο «1ο Φόρουμ Ελληνοβουλγαρικής διασυνοριακής συνεργασίας», το οποίο διοργανώνει η Κοινοβουλευτική Ομάδα Φιλίας Ελλάδας-Βουλγαρίας, της Βουλής των Ελλήνων, με τη συνεργασία της αντίστοιχης ομάδας του Βουλγαρικού κοινοβουλίου.
Στην ομιλία του ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές υποδομές οι οποίες ενισχύουν την διασυνοριακή συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας και την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας.

«Θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο»
Σχετικά με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας» ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο περίπου», και τόνισε χαρακτηριστικά πως «Είναι έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο». Όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης «μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ».
Συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός τόνισε:
«Οι αναπτυξιακές υποδομές που έχουν κατασκευαστεί, αυτές που κατασκευάζονται και αυτές που προγραμματίζονται, εντάσσονται στην στρατηγική των δικτύων καθώς, μέσω των οδικών αξόνων, συνδέουν τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τις παραγωγικές μονάδες των αναπτυξιακών πόλων της Βορείου Ελλάδας με αντίστοιχους πόλους, στη Βουλγαρία, την Ευρώπη και την Ασία.
Οι υποδομές αυτές, βελτιώνουν την παραγωγικότητα και την εξωστρέφεια της οικονομίας. Βοηθούν στην ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση των ανθρώπων.
Περιορίζουν το κόστος και το χρόνο μεταφοράς των αγαθών. Βοηθούν στην διατήρηση και την επανάκτηση περιβάλλοντος. Ενισχύουν την κοινωνική και περιφερειακή συνοχή και σύγκλιση. Χτίζουν δημιουργικές γέφυρες συνεργασίας μεταξύ των λαών.
Ραχοκοκαλιά αυτών των υποδομών είναι η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονές της που συγκροτούν την Εγνατία Ζώνη Ανάπτυξης.

Εγνατία Οδός
Το μεγαλύτερο δημόσιο
έργο στην Ελλάδα


Η Εγνατία Οδός αποτελεί σήμερα το σημαντικότερο έργο αναπτυξιακής υποδομής και συγχρόνως το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα. Αποτελεί επίσης ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που κατασκευάστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Σε χρονικό διάστημα  14 ετών, κατασκευάστηκαν και αποδόθηκαν στην κυκλοφορία τα 670χλμ. του αυτοκινητόδρομου και 200χλμ. καθέτων οδικών αξόνων της Εγνατίας Οδού που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών στη Βόρειο Ελλάδα και στα ΝΑ Ευρώπη.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου καταδεικνύουν τη μοναδικότητα της Εγνατίας Οδού: 177 μεγάλες γέφυρες (>50μ.), συνολικού μήκους 40χλμ., 63 ανισόπεδοι κόμβοι και 73 σήραγγες συνολικού μήκους 50χλμ., στα 670χλμ. αυτοκινητόδρομου, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες και αντιξοότητες που παρουσιάζει το φυσικό ανάγλυφο, το γεωλογικό υπόβαθρο, αλλά και οι κλιματικές συνθήκες κατά μήκος του άξονα, και κατ’ εξοχήν στην Ήπειρο και στη Δυτική Μακεδονία.
Ο αυτοκινητόδρομος, διασχίζει οριζόντια τον ευρύτερο μεθοριακό χώρο από την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη, διέρχεται από όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, συνδέεται με 4 λιμάνια και 6 αεροδρόμια  εξυπηρετεί 15 θεσμοθετημένες ΒΙ.ΠΕ. και πολλές άλλες επιχειρηματικές υποδομές, όπως Βιοτεχνικά Πάρκα, Βιομηχανικές Επιχειρηματικές Περιοχές, εμπορικά κέντρα, κέντρα logistics κτλ. αλλά και πληθώρα τουριστικών περιοχών και πολιτιστικών κέντρων, δημιουργώντας άμεσες και έμμεσες θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και στην χωροταξική οργάνωση της ευρύτερης περιοχής. Η ασφάλεια και η ταχύτητα στη μετακίνηση και η πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα που παρέχουν βελτιωμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης και ιατρικής περίθαλψης συμβάλλουν στην εξάλειψη του κοινωνικού αισθήματος της απομόνωσης και εγκατάλειψης.
Το δίκτυο της Εγνατίας κόστισε μέχρι τώρα 6,5δισ. ευρώ και η ολοκλήρωση των καθέτων αξόνων θα κοστίσει περίπου 1δισ. ευρώ. Βασική πηγή χρηματοδότησης είναι τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία.


Οδικοί άξονες-συνδέσεις με Βουλγαρία

Οι οδικοί άξονες που συνδέουν τα αστικά και παραγωγικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας μεταξύ τους καθώς και με την Βουλγαρία είναι:
1.    Κάθετος Άξονας «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας». Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31χλμ. Είναι έργο προτεραιότητας τόσο σε Εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Αποτελεί  μέρος του Διευρωπαϊκού Άξονα VΙΙ. Ο άξονας θα ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο περίπου.
2.    Οδικός Άξονας Ε61 που συνδέει του νομούς Καβάλας, Σερρών και Δράμας. Είναι  απολύτως αναγκαίο να ωριμάσουν μελετητικά τα επί μέρους τμήματά του. Ο άξονας αυτός επιβάλλεται να μελετηθεί στην κατεύθυνση σύνδεσης του λιμανιού της Καβάλας, τόσο με τον Κάθετο Άξονα «Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας», όσο και με τον άξονα «Δράμας-Εξοχής». Ειδικότερα, ο Κάθετος Άξονας 61 θα συμπεριλάβει παρεμβάσεις που θα βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες, στην ευρύτερη περιοχή των τριών Νομών, Καβάλας, Σερρών και Δράμας.
3.    Κάθετος άξονας «Καβάλα-Δράμα-Μεθοριακός Σταθμός Εξοχής». Έχει μελετηθεί κατά τμήματα και σύντομα θα ενταχθεί στο INTEREG η παράκαμψη Νευροκοπίου. Προγραμματίζονται βελτιώσεις οδικής ασφάλειας στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Δράμα. Επίσης, σύντομα θα ξεκινήσουν και οι μελέτες για τον άξονα «Δράμα-Καβάλα».
4.    Κάθετος Άξονας «Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», μήκους 55χλμ. περίπου, εκ των οποίων τα 6χλμ. περίπου, αφορούν τη περιμετρική Ξάνθης και τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό και τα 49χλμ περίπου, το τμήμα «Ξάνθη–Εχίνος-Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Για τμήματα του άξονα αυτού εκπονούνται μελέτες βελτίωσής τους, ενώ στα υπόλοιπα εκτελούνται εργασίες από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
5.    Κάθετος άξονας «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα». Ο άξονας κατασκευάζεται. Το ορεινό τμήμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011. Για το πεδινό τμήμα του προβλέπεται ότι είναι δυνατή η ολοκλήρωση του σε 12 μήνες από την έγκριση του σχετικού ΑΠΕ από την αρμόδια διαχειριστική αρχή.
6.    Κάθετος Άξονας «Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα». Είναι στρατηγικής σημασίας και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Άξονα ΙΧ. Το συνολικό μήκος του άξονα ανέρχεται σε 128χλμ. Κατασκευάζεται το τμήμα «Αρδάνιο-Μάνδρα», μήκους 42χλμ. και σύντομα θα έχουμε επανέναρξη των εργασιών στο τμήμα «Μάνδρα-Ψαθάδες».
7.    Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης. Έχει συνολικό μήκος 5,55χλμ. και συνδέεται με τρία εξωτερικά κέντρα δραστηριότητας, α) το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, β) την Εγνατία Οδό και γ) με το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης. Είναι έργο ώριμο για δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και θα κατασκευαστεί από την Εγνατία Οδό ΑΕ.

kots-kar-sterΤρεις Σερραίοι, δύο Δήμαρχοι και ένας Δημοτικός Σύμβουλος, εξελέγησαν στο πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας. Ο νομός Σερρών εκπροσωπείται στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ, καθώς εξελέγησαν οι Δήμαρχοι Ηράκλειας Κλεάνθης Κοτσακιαχίδης και Σιντικής Απόστολος Καρύδας, αλλά και ο Δημοτικός Σύμβουλος Σερρών Νίκος Στεργίου. Επίσης, εκπρόσωποι στην ΚΕΔΕ εξελέγησαν ο Δημοτικός Σύμβουλος Σερρών Παναγιώτης Γρηγοριάδης και η Δημοτική Σύμβουλος Βισαλτίας Αγγελική Μήκα.

Τρεις Σερραίοι αιρετοί εξελέγησαν στο πρώτο Δ.Σ.
Επικράτησε η «πράσινη» παράταξη στις εκλογές της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων

kalathas_adiplimirikaΜε αντιδράσεις η παραλαβή του ΧΥΤΥ.

Ούτε η διοικητική παραλαβή του ΧΥΤΥ μπόρεσε να γίνει ήρεμα και χωρίς προβλήματα και αντιδράσεις. Ο Δήμαρχος Εμμανουήλ Παπά και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΣΑΝΣ Βαγγέλης Καλαθάς, έγινε στόχος συγκεκριμένου κατοίκου του Παλαιοκάστρου, ο οποίος του επιτέθηκε φραστικά, χρησιμοποιώντας σκληρές φράσεις και χαρακτηρισμούς. Ο κ. Καλαθάς επιφυλάχθηκε να απαντήσει με τα μέσα που του δίνει το δικαίωμα ο νόμος. Το έργο περιήλθε, πλέον, διοικητικά στα «χέρια» της τοπικής αυτοδιοίκησης.

xreoi-leftaΚατατέθηκαν στη Βουλή τα αναλυτικά στοιχεία των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων των δήμων όλης της χώρας, από τον υπουργό Εσωτερικών Χάρη Καστανίδη, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Πρόκειται για ποσά-μαμούθ εκατομμυρίων ευρώ και αφορούν ακόμα και σε μικρούς δήμους της χώρας.
Πρόκειται για στοιχεία που τηρούνται στη βάση δεδομένων του υπουργείου, η οποία ενημερώνεται με ευθύνη των ίδιων των δήμων. Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν στη Βουλή στις 23 Αυγούστου από τον υπουργό, προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κ. Βελόπουλου σχετικά με τα χρέη των δήμων.

kaamea-ser

Μετά τη σύγχυση των προηγούμενων ημερών.

Διέψευσε κατηγορηματικά τα σενάρια περί ένταξης στο Θεραπευτήριο του Κιλκίς, ο Υφυπουργός Υγείας Μ. Μπόλαρης.

«Δεν υπήρξε και δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα για το Υπουργείο,» ήταν η σαφής και ξεκάθαρη απάντηση του Υφυπουργού Υγείας Μάρκου Μπόλαρη απαντώντας στα όσα είδαν το «φως» της δημοσιότητας για τη συγχώνευση του ΚΑΑΜΕΑ Σερρών και του ΚΕΠΕΠ Σιδηροκάστρου με το Θεραπευτήριο του Κιλκίς, ενώ ο ίδιος πρόσθεσε πως στην περίπτωση του νομού Σερρών θα έχουμε ενιαίο φορέα κοινωνικής αλληλεγγύης. Θα λειτουργήσουν το ΚΑΑΜΕΑ Σερρών και το ΚΕΠΕΠ Σιδηροκάστρου κάτω από ενιαίο διοικητικό συμβούλιο, με ενιαία διοικητική και οικονομική υπηρεσία. Επί ποδός βρίσκονται οι Διοικήσεις τόσο του ΚΑΑΜΕΑ Σερρών, όσο και του ΚΕΠΕΠ Σιδηροκάστρου, που περιμένουν τις εξελίξεις ως προς την πλήρη εφαρμογή του νομοσχεδίου.

periferiako_simvoulio

Τον αριθµό των εκπροσώπων των δήµων στις Περιφερειακές Ενώσεις και των ΠΕΔ στην Κεντρική Ένωση Δήµων (ΚΕΔΕ) καθορίζει µε εγκύκλιό του ο υπουργός Εσωτερικών Χάρης Καστανίδης.

Στην εγκύκλιο που είχε αποκαλύψει η aftodioikisi.gr στις 4 Ιουλίου* ο κ. Καστανίδης στην ουσία επαναλαµβάνει σηµεία του Προεδρικού Διατάγµατος για την ίδρυση της ΚΕΔΕ σχετικά µε τον τρόπο εκλογής των εκπρόσωπων των δήµων στις γενικές συνελεύσεις των οικείων ΠΕΔ και των Περιφερειακών

kaamea-ser

Με το Θεραπευτήριο του Κιλκίς, συγχωνεύονται τα δύο ιδρύματα του νομού Σερρών.

Με τον Οίκο Ευγηρίας- Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων Κιλκίς συγχωνεύονται με το Κέντρο Αποκατάστασης Ατόμων με Αναπηρίες (ΚΑΑΜΕΑ) Σερρών και το Κέντρο Περίθαλψης Παιδιών (ΚΕΠΕΠ) Σιδηροκάστρου, ενώ το ΚΑΦΚΑ Νιγρίτας εντάσσεται στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών. Αυτά προβλέπονται μεταξύ άλλων, στο νομοσχέδιο που παρουσίασε ο Υπουργός Υγείας Ανδρέας Λοβέρδος. Ο Διοικητής του ΚΕΠΕΠ Σιδηροκάστρου Αριστείδης Μαγκιώρος, εξήγησε πως τα δύο ιδρύματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν αυτόνομα, όπως είναι σήμερα, με τη μόνη διαφορά ότι θα έχουν ένα Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο θα έχει έδρα το Κιλκίς και θα υπάρχουν ένας Υποδιοικητής στο ΚΕΠΕΠ Σιδηροκάστρου κι ένας Υποδιοικητής στο ΚΑΑΜΕΑ Σερρών.

egnatia_odos«Παγίδες θανάτου» 12 δρόμοι.

Σύμφωνα με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, το οδικό δίκτυο σε πολλές περιοχές αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, καθώς το οδόστρωμα είναι σαθρό και έχει λακκούβες και μπαλώματα, που συνιστούν παγίδες θανάτου για τους οδηγούς. Μεταξύ των επικίνδυνων δρόμων που θα πρέπει να αποκατασταθούν είναι και το οδικό δίκτυο από Σέρρες προς Δράμα, το οποίο μάλιστα χαρακτηρίζεται «κακό και κυρίως επικίνδυνο!».